شهر خبر

یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی به مناسبت عید یهودی «حنوکا» +فیلم

یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی به مناسبت عید یهودی «حنوکا» +فیلم

شماری از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند و معتکفان فلسطینی را از صحن های آن بیرون راندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، صبح امروز یکشنبه شماری از شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت شدید نظامیان رژیم اشغالگر به مناسبت عید یهودی «حنوکا» به مسجد الاقصی یورش بردند و دو تن از معتکفان فلسطینی را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در حالی است که نظامیان اشغال پیشتر به مسجد الاقصی یورش بردند تا با بیرون راندن معتکفان فلسطینی از صحن‌های مسجد الاقصی زمینه را برای تعرض شهرک نشینان صهیونیست به آن فراهم کنند.

این تحولات در حالی است که زنان و مردان فلسطینی از نخستین ساعات سحرگاه امروز تکبیرگویان خود را به صحن‌های مسجد الاقصی رسانده بودند تا از یورش و اهانت شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی جلوگیری کنند.

در مقابل، نظامیان اشغالگر نیز از سحرگاه به شدت در داخل بخش قدیمی قدس مستقر شدند تا برای تأمین امنیت یورش شهرک نشینان آماده شوند و از ورود شهروندان فلسطینی به داخل مسجد جلوگیری می‌کردند.

نیروها، گروه‌ها و کمیته‌های فلسطینی همزمان با اعلام تصمیم شهرک نشینان صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی به مناسبت عید یهودیان، فراخوانی را برای تجمع و اعتکاف در مسجد الاقصی صادر کرده بودند.