شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#واشنگتن#مسکو#سفیر روسیه

سفیر روسیه در آمریکا:

واشنگتن در روابطش با مسکو همچنان تحت تاثیر ذهنیت «جنگ سرد» است

واشنگتن در روابطش با مسکو همچنان تحت تاثیر ذهنیت «جنگ سرد» است

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در روابطش با روسیه، همچنان تحت تاثیر ذهنیت «جنگ سرد» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که «شبح جنگ سرد» همچنان در واشنگتن حضور دارد.

آنتونوف گفت: به نظر می‌رسد که واشنگتن همواره نیاز دارد که خود را از طریق رقابت با روسیه، اثبات کند. اینطور به نظر می‌آید که «شبح» شوروی سابق همچنان در کریدورهای قدرت در واشنگتن پرسه می‌زند و «جنگ سرد» به هیچ وجه تمام نشده است.

به گفته سفیر روسیه، آمریکا تحت تاثیر احساس «انحصارگرایی» است و به همین دلیل می‌خواهد یک فضای بی‌ثباتی در مرزهای روسیه ایجاد کند. علاوه بر این، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی همچنان مطابق با ذهنیت «جنگ سرد» عمل می‌کنند و برای آنها دشوار است که «احیای اعتبار و حیثیت بین‌المللی روسیه» را تحت رهبری ولادیمیر پوتین بپذیرند.

وی افزود: در عین حال، همیشه می‌توانید اشتباهات محاسباتی خود را به گردن فدراسیون روسیه انداخته و از مسکو برای توجیه هزینه‌های بی‌سابقه نظامی خود استفاده کنید. علاوه بر این، به بهانه تحولات اوکراین، دولت آمریکا در حال تخریب روابط دوجانبه سودمند روسیه و اروپا بوده و قصد دارد تا اروپا را کاملاً به واشنگتن وابسته کند.

وی تاکید کرد که برای ساخت دنیایی چندقطبی به زمان نیاز است و به عنوان بخشی از این مسیر پیچیده، طرفین باید به بن‌بست سیاسی بین روسیه و آمریکا احترام بگذارند.

آنتونوف اوایل ماه جاری گفت که بهتر است واشنگتن به جای تشدید شرایط با اتهامات بی‌اساس، به این موضوع رسیدگی کند که آیا مسیر روابطش با مسکو، با تعهدات بین‌المللی‌اش مطابقت دارد یا نه.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) و تحریم‌های آمریکا علیه مسکو، روابط بین واشنگتن و کرملین رو به تیرگی گذاشت.