بمباران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

افراد ناشناس به پایگاه ارتش آمریکا در یکی از بزرگترین میادین نفتی شرق سوریه حمله موشکی کردند. در این ارتباط، خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه شنبه اعلام کرد که پایگاه میدان نفتی العمر به عنوان بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در شرق دیرالزور، شامگاه شنبه توسط منابع ناشناس بمباران شد. گفته شده این بمباران منجر به انفجارهایی در مجاورت پایگاه و منطقه سبز و در داخل خود پایگاه شد.

وقوع این انفجارها در پایگاه العمر از سوی منابع محلی نیز تائید و گفته شد که انعکاس صدای انفجارها در تمام شهرهای منطقه شنیده شد و به دنبال آن پرواز شدید هواپیماهای جنگی و گشت زنی جنگنده‌های آمریکایی‌ها در آسمان شهرهای منطقه و روستاهای اطراف پایگاه انجام شد، اما رد و نشانی از عامل این بمباران بدست نیامد.

به گفته همین منابع و اهالی حاضر در منطقه سبز و در پایگاه العمر، اطلاعی از میزان خسارات یا جراحات ارتش آمریکا وجود ندارد.

چند روز پیش نیز در نتیجه تمرینات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در میدان العمر با گلوله جنگی، انفجارهای مشابهی در میدان به صدا درآمد و پس از آن نیروهای آمریکایی اعلام کردند به نبرد با بقایای داعش ادامه خواهند داد.

ارتش آمریکا و سایر نیروهای خارجی متحد آن در ائتلاف بین المللی دارای ۲۸ پایگاه نظامی اعلام شده در سوریه هستند که در ۳ استان توزیع شده است و این استان‌ها عبارتند از حسکه (۱۷ سایت)، دیرالزور (۹ سایت) و حمص (۲ سایت).

همچنین میدان نفتی العمر به عنوان بزرگترین میدان نفتی سوریه شامل بزرگترین پایگاه‌های آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور است.

سه شب پیش از این نیز، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که صدای سه انفجار عصر روز چهارشنبه در شهر المیادین همزمان با پروازهای جنگنده‌های ناشناس بر فراز حومه دیرالزور شنیده شده است. گفته شده این پروازها بیش از یک ساعت در آسمان سوریه ادامه داشته است.

بمباران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه توسط منابع ناشناس

گفتنی است، با شکست گروهک تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند. در سایه حضور و سکوت حمایت آمیز نیروهای آمریکایی در سوریه، در مقاطعی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برخی مناطق و یا بخش‌های سوریه را بمباران می‌کنند، هرچند این تجاوزات همواره از چشم سازمان ملل و کشورهای غربی نادیده گرفته می‌شود.