شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی

فرشاد کرمی: فینال جذابی در پیش است/ می‌توانستیم مراکشِ جام جهانی باشیم

فرشاد کرمی: فینال جذابی در پیش است/ می‌توانستیم مراکشِ جام جهانی باشیم

کارشناس فوتبال نظرات خود را درباره بازی‌های انجام شده در جام،‌ پدیده‌های تاکتیکی و دیدار فینال امشب بیان کرد.

فرشاد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره اینکه آیا دو تیم حاضر در فینال جام جهانی قطر شایستگی لازم برای این حضور در این دیدار را دارند یا خیر اظهار داشت: می‌توانیم بگوییم تیم‌های دیگری چون برزیل یا انگلیس هم شایستگی حضور در فینال را داشتند. به طور مثال انگلیس در بازی مقابل فرانسه آمارهای خوبی ثبت کرد و مالکیت توپ را برعهده داشت. به هر حال جام جهانی است و اتفاقاتش اما نمی‌توانیم بگوییم فرانسه و آرژانتین شایستگی نداشتند. مدیریت فوتبالی، تیمی، تاکتیک‌ها ستاره و درخشش بازیکنان جزو دیگر عوامل موثر هستند که در شایستگی‌شان تاثیر دارند. تیم‌های دیگری جون برزیل و انگلیس هم شایستگی داشتند اما می‌توانیم بگوییم فینالی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی را شاهد باشیم.

وی پیش‌بینی خود از فینال را اینگونه شرح داد: کسی فکر نمی‌کرد تیم آلمان به آن شکل حذف شود یا همه فکر می‌کردم برزیل به فینال برسد. یا حتی کسی باور نمی‌کرد مراکش به جمع ۴ تیم  برسد یا دیگر اتفاقات. همه این‌ها افتاده و این‌ها جزو غیرقابل پیش‌بینی بودن فوتبال است. از لحاظ تاکتیکی اما می‌توان گمانه‌زنی‌هایی درباره فینال داشت. فرانسه بجزو معدود تیم‌هایی است که از سیستم ۴۲۳۱ استفاده می‌کند. شاگردان دشان هم در حمله و هم در دفاع استراتژی متفاوتی دارند. آن‌ها تیمی بسیار تاکتیک‌پذیر هستند. در چپ و راست دمبله و امباپه را دارند. وقتی توپ را دارند موفقند و بدون توپ هم برنامه دارند.

کرمی درباره آرژانتین اضافه کرد: آرژانتین انگیزه بسیار بالایی دارد و این انگیزه باعث صعودشان به فینال شده. اگر روز روز مسی باشد کار فرانسوی‌های بسیار سخت خواهد بود. به نظرم کلید بازی برای آرژانتینی‌ها مسی خواهد بود.

او درباره نکات آموزشی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: مرکز آموزش فیفا امسال با حضور ونگر و همراهانش امسال اقدامات بسیار خوبی داشند. آن‌ها ۱۱ عامل مهم را معرفی کردند که در برتری تیم‌ها تاثیر داشت. به طور مثال در این جام تیم‌هایی که مالکیت کمتری داشتند موفق‌تر بودند. همین آرژانتین و فرانسه در نیمه‌نهایی با مالکیت کمتر پیروز شدند. مساله بعدی شکستن خطوط دفاعی حریف بود. این که چگونه از خط دفاعی عبور کنیم. نکته دیگر تغییر سیستم است. دیدیم مراکش برخی اوقات ۳ دفاعه بود و برخی مواقع ۴ دفاعه. فوتبال روز به روز پیشرفت می‌کند و باید دانش‌مان را به روز کنیم.

سرمربی تیم ملی دانشجویان درباره تاثیر جام جهانی بر فوتبال آینده گفت: فکر می‌کنم تاکتیک‌های فوتبال در ۴ سال آینده به صورت ترکیبی از تاکتیک‌های فعلی چون ضدحمله، دفاع و بازی مالکانه باشد.

کرمی در پایان درباره علاقه شخصی خود به تیم‌ها در جام جهانی عنوان کرد: در جام طرفدار ایران بودم و دوست داشتم موفق شویم. می‌توانستیم مراکشِ جام شویم اما نشد. انگلیس را هم دوست داشتم چون مدارکم را از این کشور گرفتم. دوست داشتم آن‌ها در جام موفق شوند که این اتفاق هم رخ نداد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/