شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#برگزاری انتخابات

تصمیم جناح مخالف پاکستان برای انحلال ۲ پارلمان ایالتی

تصمیم جناح مخالف پاکستان برای انحلال ۲ پارلمان ایالتی

ایرنا نوشت: جناح مخالف دولت در پاکستان به رهبری «عمران‌خان» با هدف فشار بر حزب حاکم برای برگزاری انتخابات زودهنگام، هفته آینده (دوم دی)، دو پارلمان ایالتی از جمله در پنجاب به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین استان این کشور را منحل می‌کند.

به گزارش از رسانه‌های پاکستانی، عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده و رهبر حزب تحریک انصاف تصمیم خود برای انحلال پارلمان‌های ایالتی در پنجاب و خیبرپختونخوا را طی سخنرانی در اجتماع هوادارانش در شهر «لاهور» اعلام کرد.

وی گفت که پارلمان پنجاب و خیبرپختونخوا جمعه هفته آینده (۲۳ دسامبر) منحل شده و براساس قانون اساسی پاکستان، از زمان انحلال پارلمان تا ۹۰ روز باید انتخابات میان دوره‌ای برگزار شود.

عمران‌خان اظهار داشت: برگزاری انتخابات میان دوره‌ای برای دولت فعلی پاکستان یک چالش بزرگ است و آنان مجبور به برگزاری انتخابات عمومی خواهند شد.

وی افزود: نمایندگان حزب تحریک انصاف در مجلس ملی نیز از کرسی‌های خود بار دیگر استعفا خواهند کرد.

تصمیم رهبر جناح مخالف پاکستان برای انحلال ۲ پارلمان ایالتی با هدف فشار بر دولت شهباز شریف نخست وزیر این کشور انجام می‌گیرد. در عین حال رهبران حزب حاکم پاکستان اعلام کردند که تسلیم ترفند عمران‌خان نشده و آماده برگزاری انتخابات میان دوره‌ای می‌شوند.

عمران‌خان که به صورت ویدیو کنفرانس در گردهمایی بزرگ هوادارانش در لاهور سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: تورم و بحران اقتصادی رکورد ۵۰ ساله را در پاکستان شکسته و تنها راه برون رفت از این چالش انتخابات زودهنگام است.

نخست وزیر سابق پاکستان که حزبش دولت‌های ایالتی در خیبرپختونخوا و پنجاب را تشکیل می‌دهد، افزود: رهبران و نمایندگان حزب تحریک انصاف اقدامات لازم برای خروج از مجالس ایالتی و تحت فشار قرار دادن دولت مرکزی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را اتخاذ می‌کنند.

خان ۷۰ ساله که اواخر فروردین امسال با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی پاکستان را به بی کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم می‌کند.

310310