شهر خبر

توطئه های جدید آمریکا و انگلیس علیه صلح در یمن

توطئه های جدید آمریکا و انگلیس علیه صلح در یمن

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا و انگلیس بر تداوم تجاوز و محاصره یمن تلاش می کنند و مانع از پیشبرد هر اقدامی برای تحقق صلح در این کشور می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه انصارالله، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا و انگلیس بر تداوم تجاوز و محاصره یمن تلاش می کنند و مانع از پیشبرد هر گونه طرح صلحی در این کشور می شوند.

وی تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند اوضاع پرونده یمن را پیچیده تر کند و در همین راستا در برابر هر گونه اقدام برای تحقق صلح در این کشور مانع تراشی می کند و به دنبال توطئه های متجاوز علیه یمن است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ادامه داد: حضور نظامی آمریکا در باب المندب و نزدیکی سواحل یمن، خطری برای این کشور و دریانوری محسوب می ‌شود و رفتار خصمانه این کشور علیه یمن را ثابت می‌ کند.

گفتنی است، عربستان سعودی از ۷ سال پیش، در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌ های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌ های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس مردادماه گذشته به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید پایان یافت.