شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#بنزین#سوخت#کشتی

ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی سوخت دیگر یمنی را توقیف کرد

ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی سوخت دیگر یمنی را توقیف کرد

ائتلاف متجاوز سعودی یک کشتی دیگر حامل سوخت بنزین یمن را توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی یک فروند کشتی حامل سوخت یمنی را توقیف کرد و شماری کشتی های توقیفی به ۵ فروند رسید.

لازم به ذکر است که شرکت نفت یمن پیش از این سازمان ملل متحد را شریک ائتلاف متجاوز سعودی در دزدی دریایی علیه کشتی‌های سوخت اعلام کرده بود که کشتی‌ها را به سمت نقطه توقیف و محل دزدی دریایی ائتلاف متجاوز روانه می‌کند.

همچنین روز گذشته نیز شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی دو کشتی حامل بنزین برای یمن را توقیف کرد و مانع ورود آنها به بندر الحدیده شد.

توقیف کشتی‌های یمنی در شرایطی است که پیش از این، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اقدامات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرده و گفته بود: اقدامات کشورهای عضو ائتلاف سعودی مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت را با وجود بازرسی از این کشتی‌ها و صدور مجوزهای سازمان ملل، محکوم می‌کنیم.

پارلمان یمن هم ضمن محکوم کردن تداوم توقیف کشتی حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف متجاوز سعودی، این اقدام را نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

«مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز اقدامات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرده و گفته بود: اقدامات کشورهای عضو ائتلاف سعودی مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت را با وجود بازرسی از این کشتی‌ها و صدور مجوزهای سازمان ملل، محکوم می‌کنیم.