شهر خبر

هشدار به ساپینتو ؛ استقلالی‌ها باید لوکادیا را بیرون از محوطه نگه دارند

پیشکسوت و کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه آرامش نقشی تعیین کننده در شهرآورد دارد، تاکید کرد استقلال در صورت داشتن آرامش و تمرکز برنده این بازی خواهد شد.

هشدار به ساپینتو ؛ استقلالی‌ها باید لوکادیا را بیرون از محوطه نگه دارند

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

تقابل استقلال و پرسپولیس پس از وقفه طولانی در مسابقات، شرایط خاصی را برای این بازی ایجاد کرده است. به همین دلیل بسیاری بر این باورند که بهتر بود دربی تهران در تاریخ دیگری برگزار می‌شد. دربی که در آن همیشه تجربه حرف اول و آخر را می‌زد، حالا در مواردی مثل خنثی کردن برخی نقاط حریف نیز اهمیت پیدا کرده است. درباره این بازی گفت و گویی با کیانوش رحمتی مربی و کارشناس فوتبال انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

**با برگزاری دربی بلافاصله پس از تعطیلی لیگ موافقید؟
بازی دربی به خاطر حساسیت هایی که دارد نسبت به سایر بازی‌ها غیرقابل پیش بینی‌تر است. حالا برای این دربی با توجه به وقفه طولانی مدتی که در لیگ داشتیم و دو تیم در شرایط مسابقه رسمی قرار ندارند، فکر می‌کنم شرایطش فراتر از غیرقابل پیش بینی‌ بودن و اینگونه مباحث است. در این شرایط فقط باید منتظر باشیم که بازی شروع شود و ببینیم بازیکنان چه عملکردی در زمین مسابقه از خود نشان می‌دهند و مربیان چه تفکراتی برای این مصاف دارند.

**نقاط مثبت استقلال در این بازی را چگونه می‌بینید؟
استقلال در خط هجومی بازیکنان خوب و تاثیرگذاری دارد. سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری و پیمان بابایی مهره های موثری در نوک حمله هستند. مهدی قایدی و محمد محبی بهترین گوش های راست و چپ هستند. بنابر این مثلث هجومی در تیم استقلال خیلی خوب است و امیدوارم در روز دربی بهترین کیفیت خود را داشته باشند چرا که در فوتبال تمام توپ‌ها به خط حمله ختم می‌شود و آنها باید بهترین تصمیمات خود را بگیرند و گلزنی کنند.


**ظاهرا قرار است تغییراتی نیز در خط دفاع استقلال لحاظ شود. فکر می‌کنید این تغییرات مثبت باشد؟
سیاوش یزدانی بازیکن باتجربه‌ای است و در لیگ برتر به پختگی لازم رسیده است. سال گذشته تا قبل از اینکه سرباز شود جزو مهره‌های موثر تیم در نتیجه گیری بود. در روزی مثل دربی که تجربه نقش مهمی دارد فکر میکنم حضور سیاوش می‌تواند کمک زیادی به تیم داشته باشد. در کنار او ابوالفضل جلالی بازیکنی است که در عین جوانی بسیار باانگیزه، سرعتی و باکیفیت است و به خوبی در حمله اضافه می‌شود. از طرفی با توجه به اینکه پرسپولیس در ضد حمله خطرناک استفاده از بازیکنی مثل جعفر سلمانی که در کارهای دفاعی موفق است کمک بزرگی به استقلال خواهد بود.

**برای نتیجه گرفتن استقلال در این بازی چه پیشنهادی دارید؟
آقای ساپینتو باید آرامش خود را در این بازی بیشتر حفظ کند. دربی استقلال و پرسپولیس این گونه است که هرچقدر یک تیم بتواند آرامش بیشتری داشته باشد بازی بهتری ارائه می‌دهد. طبیعتا این آرامش باید از طرف کادر فنی شروع و مدیریت شود. در بحث فنی نیز باید بازیکنان استقلال توجه کنند که پرسپولیس در انتقال توپ از دفاع به حمله خیلی خوب عمل می‌کند و با توجه به اینکه تیم ساپینتو همیشه در فاز حمله قرار دارد باید احتیاط زیادی روی ضد حملات پرسپولیس داشته باشند. دیگر استراتژی پرسپولیس بهره بردن از دو هافبک کناری خود یعنی سعید صادقی و مهدی ترابی است که حتما باید بازیکنان استقلال این دو بازیکن را مهار کنند. درباره خط حمله پرسپولیس هم باید به این نکته اشاره کنم که لوکادیا در بیرون محوطه جریمه یک بازیکن معمولی، سنگین و کم خطر است اما داخل محوطه یک تمام کننده واقعی است. بنابر این باید تا می‌توانیم او را از محوطه جریمه دور نگه داریم.