شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#قیمت#مخالفت#سوخت#کاهش قیمت#وزیر کشور

با وجود اعتراضات اخیر؛

دولت اردن با کاهش قیمت سوخت مخالفت کرد

دولت اردن با کاهش قیمت سوخت مخالفت کرد

وزیر کشور اردن در اظهاراتی به طور ضمنی با کاهش قیمت سوخت در پی اعتراضات اخیر در این کشور، مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مازن الفرایه» وزیر کشور اردن در اظهاراتی به طور ضمنی با کاهش قیمت سوخت در پی اعتراضات اخیر در این کشور، مخالفت کرد.

الفرایه در یک کنفرانس خبری عنوان کرد: درباره قیمت بنزین، موضوع این نیست که من نخواهم قیمت ها را کاهش بدهم، بلکه مساله این است که من نمی توانم!

وی افزود: میان اینکه شما چه می خواهید انجام دهید با آن کاری که می توانید انجام دهید، تفاوت وجود دارد.

وزیر کشور اردن تاکید کرد: اگر من با کاهش قیمت سوخت موافقت کنم، باید ۶ ماه بعد بسته ای از شرایط سخت معیشتی را تقدیم شما کنم که شدت آن چندین برابر بیشتر از افزایش قیمت سوخت در شرایط کنونی است.

وی افزود: ما هر آنچه در توان داریم را تقدیم مردم می کنیم، در واقع هدف جز بهبود شرایط کنونی را نداریم. هیچ دولت یا پارلمانی تمایل ندارد شاهد شرایط کنونی در کشور باشد.

وزیر کشور اردن از تلاش دولت برای کمک به اقشار فقیر و حمایت بیشتر از آنها خبر داد و گفت: بر مبنای بودجه دولتی تلاش خواهیم کرد که این کمک های معیشتی را ادامه دهیم.

سخنان وزیر کشور اردن در مخالفت تلویحی با کاهش قیمت سوخت در شرایطی است که اخیرا «خلیل حسین عطیه» نایب رئیس پارلمان اردن از عقب نشینی پارلمان این کشور از تصمیم افزایش قیمت سوخت خبر داده بود.

وی با هشداردرباره سوء استفاده احتمالی برخی طرف های خارجی از اعتراضات اخیر در اردن، تاکید کرده بود در صورتی که دولت اردن با عقب نشینی از افزایش قیمت سوخت، موافقت نکند، پارلمان اردن روند استیضاح و سلب اعتماد از کابینه را در دستور کار خود قرار می دهد.

گفتنی است در ۱۰ روز اخیر در پی تصمیم دولت برای افزایش قیمت سوخت، رانندگان بخش حمل و نقل عمومی و کامیون داران اردنی اقدام به اعتصابات گسترده ای کرده اند. این اعتصابات با کشته شدن یک نیروی امنیتی وارد مراحل تازه تری شده و نیروهای امنیتی تاکنون ۴۴ معترض را بازداشت کرده اند.