شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#داوری#قطر

معرفی تیم داوری فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ از بیماری قلبی تا پسری به جای پدر!

معرفی تیم داوری فینال جام جهانی 2022 قطر/ از بیماری قلبی تا پسری به جای پدر!

قاضی اصلی بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اخیراً به دلیل مشکل قلبی قصد خداحافظی از دنیای داوری را داشته است.

علی میرزابیگی کمک داور بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قضاوت شیمون مارسینیاکِ لهستانی در دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: داور وسط و کمک داوران این بازی هر سه از لهستان هستند. مارسینیاک داور وسط این بازی 41 ساله است و در دوران جوانی در تیم ویسلاپلاک لهستان به صورت آماتور فوتبال بازی کرده است. طبق جروبحثی که در پایان بازی بین او و داور پیش می‌آید از زمین بازی اخراج می‌شود و داور این بازی به او می‌گوید «اگر فکر می‌کنی داوری کار آسانی است برو و داوری را ادامه بده». او نیز این توصیه را جدی می‌گیرد و کار داوری را شروع می‌کند.

وی اشاره کرد: این داور در سال 2011 وارد لیست فیفا و جزو داوران بین‌المللی لهستان می‌‌شود. او داور بسیار با تجربه‌ای است و از قضاوت‌های مهم او می‌توان به قضاوت بازی لیورپول و ویارئال در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. سایت فیفا به عنوان داور فینال، مصاحبه‌ای با مارسینیاک انجام می‌دهد که او به نکات جالبی می‌پردازد. او ابتدا عنوان می‌کند که در یک سال و نیم گذشته یک نوع بیماری قلبی داشته است که ضربان قلب را در یک دقیقه به بیش از 100 ضربه می‌رساند. او اعلام می‌کند که به دلیل این بیماری قصد خداحافظی از داوری داشته است ولی با پیگیری‌های درمان دوباره به داوری برمی‌گردد و به عرب‌کاپ 2021 در قطر دعوت می‌شود و در ادامه در لیست نهایی جام جهانی قرار می‌گیرد.

میرزابیگی یادآور شد: این داور در دور گروهی دیدار بین فرانسه و دانمارک و در دور حذفی نیز دیدار بین آرژانتین و استرالیا را قضاوت کرده است. این داور کمتر از کارت قرمز استفاده می‌کند اما نشان داده که ابایی برای نشان دادن کارت زرد ندارد. نکته دیگر اینکه توماس لیتسکوویچ کمک داور این بازی فرزند میخایل لیتسکوویچ است که در جام 1990 ایتالیا و در بازی فینال بین آلمان غربی و آرژانتین به عنوان کمک داور حضور داشته است. حالا بعد از 32 سال پسر ایشان بازی فینال جام جهانی را قضاوت می‌کند.

به گزارش تسنیم، دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر ساعت 18:30 فردا (یکشنبه) بین تیم‌های ملی آرژانتین و فراسنه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/