شهرخبر
با تهدیدات جدی مواجه هستیم؛ گروههای کُرد متحد شوند

نیچروان بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق:

با تهدیدات جدی مواجه هستیم؛ گروههای کُرد متحد شوند

رئیس منطقه کردستان عراق گفت که اقلیم کردستان با خطرات و تهدیدات جدی مواجه است و همه گروهها به خصوص دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی باید برای حل مشکلات، در یک صف واحد بایستند.

اعتمادآنلاین|

نیچروان بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق امروز (شنبه) در سخنانی احزاب کُرد را به کنار گذاشتن اختلافات و همبستگی دعوت کرد.

به گزارش فارس و به نوشته وبگاه شفق نیوز، او در مراسم استقبال از پیکر یکی از فرماندهان پیشمرگه به نام «آکام عمر» گفت که اقلیم کردستان با خطرات و تهدیدات جدی مواجه است و همه گروهها به خصوص دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی باید برای حل مشکلات، در یک صف واحد بایستند.

بارزانی همچنین به مناسبت روز «پرچم کردستان» در یک پیام ویدئویی گفت: «پرچم کردستان همواره ایستاده باقی خواهد ماند و هرگز این پرچم نخواهد شکست».

تأکید بارزانی بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات و هشدار در خصوص خطرات جدی که متوجه اقلیم کردستان است، پس از آن صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته اختلافات میان دو حزب دموکرات و اتحاد میهنی بر سر چگونگی مدیریت اقلیم کردستان تشدید شده و زمزمه‌ها از احتمال جدایی سلیمانیه از اقلیم حکایت داشتند؛ تا جایی که سخنگوی اتحاد میهنی کردستان اعلام کرد که این حزب جلسات هیأت وزیران در اربیل را تحریم کرده است.

در این راستا «غیاث السورچی» از رهبران اتحاد میهنی کردستان امروز به وبگاه المعلومه گفت که حزب دموکرات قصد دارد هیأتی را برای حل اختلافات به سلیمانیه اعزام کند. او گفت که اتحاد میهنی آماده مذاکره و گفت‌و‌گو است.