شهر خبر

لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان ایرانی در حوزه گردشگری/ توسعه اسکله های تفریحی در دستور کار است

لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان ایرانی در حوزه گردشگری/ توسعه اسکله های تفریحی در دستور کار است

معاون گردشگری کشور گفت: در حوزه تجهیز و توسعه اسکله های تفریحی، مراکز تفریحی ساحلی پروژه هایی هستند که در جزیره کیش دنبال خواهیم کرد و با اعطای تسهیلات، سرمایه گذاران را تشویق به این امر می کنیم.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، علی اصغر شالبافیان با بیان این که مناسب سازی تأسیسات حوزه گردشگری و موزه‌ها و همچنین آمادگی راهنمایان گردشگری برای در حوزه گردشگری دسترس پذیر جزو برنامه های ما در رویداد کیش بوده، اظهار کرد: نیاز سنجی های لازم در این حوزه انجام شد، از طرفی برای توسعه متوازن جزیره کیش پروژه‌های مختلف حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و کمک هایی در حوزه رفع موانع و تسهیلات به عنوان یکی از رویکردهای ما در این سفر انجام شد.

وی توجه به توسعه جاذبه های گردشگری را یکی از لازمه های جزیره کیش دانست و گفت: رشد کافی اقامتگاه های کیش را در سال های اخیر داشتیم اما جاذبه های گردشگری به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، در عین حال عواملی مانند توسعه پارک های موضوعی بخشی از پر کردن اوقات فراغت گردشگران در این راستا بوده است.

وی افزود: در حوزه تجهیز و توسعه اسکله های تفریحی، مراکز تفریحی ساحلی پروژه هایی هستند که در جزیره کیش دنبال خواهیم کرد و با اعطای تسهیلات، سرمایه گذاران را تشویق به این امر می کنیم، برای رفع موانعشان هم اقداماتی انجام شده تا سرمایه گذار با مسائل صدور مجوز سر و کار نداشته باشد.

شالبافیان در خصوص افتتاح کشتی تفریحی در کیش،‌ گفت: این امر از آنجایی مورد خرسندی است که با استفاده از توان داخلی این کشتی ساخته شده و ظرفیت جوانان ایرانی را برای کار در این حوزه نشان می دهد.

انتهای پیام/