شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جام جهانی#فوتبال جهان

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

مچ‌اندازی فرمانده جوان با ژنرال هفت ستاره

مچ‌اندازی فرمانده جوان با ژنرال هفت ستاره

فینال جام جهانی ۲۰۲۲، تقابل ستاره جوان فرانسوی با دارنده هفت توپ طلای فوتبال جهان است.

به گزارش مشرق، فینال بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه برگزار می‌شود. تیم‌های فرانسه و آرژانتین در این تقابل به دنبال کسب سومین جام جهانی خود هستند. تا پیش از این، آرژانتین در سال‌های ۱۹۷۸ آرژانتین و ۱۹۸۶ مکزیک، موفق به فتح قله فوتبال جهان شد و فرانسه نیز در سال‌های ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۸ روسیه، کاپ قهرمانی جهان را بالای سر بردند.

دیدار تیم‌های فوتبال آرژانتین و فرانسه سوای تمام حساسیت‌ها، می‌تواند تقابل ستاره جوان فرانسوی و ژنرال هفت ستاره آرژانتینی‌ها باشد. مسی در این بازی به دنبال پایان دادن به ناکامی خود در فتح فوتبال جهان است و امباپه نیز به دنبال پیمودن ره صد ساله در یک شب است. ستاره فرانسوی با قهرمانی خروس‌ها می‌تواند هم ردیف با الماس سیاه فوتبال برزیل قرار گیرد و در کمتر از ۲۴ سال در فتح قله فوتبال جهان دبل کند. لیونل مسی فوق ستاره فوتبال جهان از معدود بازیکنانی است که تمام موفقیت‌های ممکن جهان فوتبال را کسب و جای خالی کاپ زرین جام جهانی در کلکسیون افتخارات او خالی است. افتخاری که مسی می‌تواند آن را در قطر به دست آورد.

مسی در تورنمنت‌هایی مانند کوپا آمریکا، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه‌های ‌جهان، لالیگا، کوپا دل‌ری و لیگ فرانسه به عنوان قهرمانی رسیده است. او تنها بازیکن در جهان است که هفت توپ طلای فوتبال جهان را در کارنامه دارد. مسی همچنین پنج دوره متوالی در جام جهانی فوتبال حضور داشته و در چهار دوره نیز موفق به گلزنی شده است.

مچ‌اندازی فرمانده جوان با ژنرال هفت ستاره

در سوی دیگر کارزار، کیلیان امباپه هست که برخلاف مسی و رونالدو در کمتر از چهار سال توانسته افتخاراتی را در بزرگترین جشنواره فوتبالی جهان کسب کند که رونالدو و مسی نتوانسته‌اند طی ۲۰ سال بدان دست یابند. امباپه جوان ضمن آنکه عنوان قهرمانی جهان را در ۱۸ سالگی کسب کرد، اکنون با ۹ گل زده بالاتر از رونالدو و پشت سر لیونل مسی قرار دارد و تمام این افتخارات را تنها در ۲۴ سالگی کسب کرده است. البته امباپه جوان این فرصت را دارد تا در دیگر ادوار جام جهانی از رکوردهای دیگر مسی و رونالدو عبور کند و به یکی از نوابغ فوتبال جهان تبدیل شود.

شاید همسنجی مسی و امباپه با توجه به افتخارات باشگاهی آنان درست نباشد اما در جام جهانی، نابغه فرانسوی چند گام از بزرگان سده بیست و یکم جلوتر است. امباپه در این جام جهانی نه تنها به دنبال آن است که دومین قهرمانی خود را جشن بگیرد بلکه مدعی کفش طلای فوتبال جهان نیز است؛ در صورت قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر او با رکورد پله در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ برابری خواهد کرد و فرصت دارد تا در دومین فینال جام جهانی متوالی گلزنی کند.

در صورت قهرمانی فرانسه با امباپه جوان، این بازیکن می‌تواند با همراه خروس‌ها مسی را همچون رونالدو به ناکام بزرگ جام جهانی تبدیل کند. مسی در سال ۲۰۱۴ نیز به همراه آرژانتین به فینال جام جهانی صعود کرده بود اما نتوانست کمکی به قهرمانی آن تیم کند.

مچ‌اندازی فرمانده جوان با ژنرال هفت ستاره

شاید از نظر هوداران،مسی بازیکنی غیر قابل قیاس با سایر ستارگان فوتبال جهان باشد، اما دست خالی وی در چهار دوره حضور در ادوار جام جهانی، پاشنه آشیل این بازیکن به شمار نمی‌رود. مسی اگر در قطر سنت‌شکنی نکند به طور حتم نامش در کنار بزرگان ناکام فوتبال جهان حک خواهد شد و در آینده طرفداران فوتبال با یاد نخواهد آورد که او به تنهایی آرژانتین را به فینال رسانده، بلکه خواهند نوشت که فوق ستاره فوتبال جهان و دارنده هفت توپ طلا تنها در سطح باشگاهی موفق و با تیم ملی دستاوردی نداشته است.

مسی برای ماندگاری در فوتبال ملی و حک شدن نامش در جمع فاتحان جام جهانی نیاز به قربانی‌کردن خروس‌ها دارد، اقدامی که با وجود فرمانده جوان این تیم کار راحتی نیست اما هواداران انتظار دارند ژنرال هفت ستاره آرژانتینی‌ها بتواند این ماموریت سخت را به پایان برساند.

مچ‌اندازی فرمانده جوان با ژنرال هفت ستاره

منبع: ایرنا