شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

در همایش بیروت تأکید شد؛

حماس: موشک های مقاومت به هر نقطه از سرزمین اشغالی فلسطین می رسد

حماس: موشک های مقاومت به هر نقطه از سرزمین اشغالی فلسطین می رسد

اداره ملی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خارج ضمن برگزاری همایش سیاسی با حضور نمایندگان گروه های اسلامی و ملی فلسطین، نقش مقاومت و جنبش حماس در حمایت از آرمان فلسطین را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اداره روابط ملی جنبش حماس در خارج از فلسطین، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس این جنبش، در بیروت همایش سیاسی با عنوان «نقش مقاومت در حمایت از آرمان فلسطین» برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، همایش سیاسی حماس با حضور رهبران جناح‌ها و نیروهای ملی و اسلامی فلسطین، جمعی از شخصیت‌های ملی، نمایندگان نهادهای جامعه مدنی فلسطین و کمیته‌های مردمی و مدنی در اردوگاه‌های لبنان در بیروت برگزار شد.

«منیر شفیق» متفکر فلسطینی در این همایش درباره آینده مسئله فلسطین با توجه به تشدید مقاومت در قدس اشغالی و کرانه باختری و بازگشت راستگرایان افراطی به قدرت در رژیم غاصب صهیونیستی سخنرانی کرد.

سپس «رامز مصطفی» از اعضای دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل، در مورد طرح ملی فلسطین بین دو گزینه مقاومت و سازش صحبت کرد.

حماس: موشک های مقاومت به هر نقطه از سرزمین اشغالی فلسطین می رسد

این همایش توسط «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی حماس در خارج از فلسطین، با سخنرانی درباره نقش جنبش حماس در حفاظت از آرمان فلسطین به پایان رسید. او در سخنرانی خود به شناساندن مسئله فلسطین و آنچه جنبش حماس در ۳۵ سال گذشته در دفاع از آرمان قدس و فلسطین و پایبندی به گزینه مقاومت به عنوان یک انتخاب راهبردی برای آزادی، بازگشت و استقلال انجام داده است، اشاره کرد.

علی برکه در ادامه بر پایبندی به حق مقدس بازگشت آوارگان به فلسطین، رد پروژه‌های مقیم سازی در کشور ثالث، کوچاندن اجباری و وطن جایگزین تاکید کرد و افزود: فلسطین از بحر تا نهر و از الجلیل تا نقب، وطن مردم عرب فلسطین است و بیت المقدس یکپارچه، پایتخت فلسطین و مسئله آزادی فلسطین یک مسئولیت فلسطینی، عربی و اسلامی است.

این عضو ارشد حماس همچنین تقویت وحدت ملی و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین از طریق اجرای بیانیه الجزایر به ویژه تشکیل شورای ملی توافقی با حضور گروه‌های داخلی و خارجی و تدوین راهبرد ملی واحد برای مقابله با اشغالگری، شهرک سازی، یهودی سازی قدس، تقسیم مسجد الاقصی و شکستن محاصره تحمیل شده بر نوار غزه را خواستار شد و تأکید کرد که حماس آماده است تا اجرای بیانیه الجزایر، پایان دادن به تفرقه و دستیابی به آشتی ملی را آغاز کند.

وی افزود: توانمندی‌های مقاومت در نوار غزه توسعه یافته و موشک‌هایی دارد که به هر وجب از سرزمین تاریخی فلسطین می‌رسد و دنیا موشک «العیاش» را دید که برد ۲۵۰ کیلومتر داشت و گردان‌های القسام با آن فرودگاه «رامون» در دریای سرخ در جنوب فلسطین اشغالی را در نبرد سیف القدس در سال ۲۰۲۱ بمباران کرد.

رئیس اداره ملی حماس در خارج در پایان سخنانش به شهدا و اسیران همه گروه‌های فلسطینی درود فرستاد و به اسیران قهرمان اطمینان و تعهد داد که جنبش حماس برای کمک به انعقاد یک معامله جدید برای مبادله اسرا مشابه معامله «وفاء الاحرار» که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، هر کاری انجام خواهد داد.