شهر خبر

کرواسی - مراکش؛ آغاز تیتراژ پایانی جام

کرواسی - مراکش؛ آغاز تیتراژ پایانی جام

از ساعت ۱۸:۳۰ امروز دو تیم کرواسی و مراکش برای کسب عنوان سومی جام جهانی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ ماجراجویی شاگردان دالیچ و رگراگی امروز با برگزاری دیدار رده‌بندی به پایان می‌رسد. دیداری که هیچ‌کدام از دو تیم روز اول به آن فکر نمی‌کردند و تا قبل از برگزاری بازی‌های نیمه‌هایی به آن قانع نبودند اما حالا جدال‌شان در این چهارچوب برگزار می‌شود.

در یک سمت کرواسی قرار دارد که در تمام مدت جام تیمی مرموز به شمار می‌رفت و در هر بازی با شمایلی جدید وارد زمین می‌شد. عاقبت این تاکتیک و استراتژی هم شد شکست دادن برزیل و ژاپن و در نهایت ناکامی در گام یکی مانده به آخر مقابل آرژانتین. کروات‌ها در این جام پدیده‌ای جوان چون گواردیول را داشتند و ستاره‌ای چون لیواکوویچ درون دروازه. خط هافبک آن‌ها بی‌نظیر بود و دالیچ هم با تعویض‌های به موقع و به جا باعث شد این تیم جوری شخصیت پیدا کند که در ۲ دوره جام جهانی میان ۴ تیم برتر قرار گیرد. کروات‌ها حالا تلاش می‌کنند تا با برتری در این دیدار به رتبه سوم برسند و کاهش حداقلی مقام، نسبت به دوره قبل را شاهد باشند.

رقیب کرواسی برای این دیدر تیم سخت‌کوش و قدرتمند مراکش است که با توجه به اعتماد به نفس کسب شده، شکست مقابل فرانسه، برای آن‌ها یک ناکامی بزرگ به حساب می‌آمد در صورتی که بسیاری از تیم‌های هم ترازشان (تا پیش از جام) حتی به مرحله حذفی هم نرسیدند. ساختار تیمی آن‌ها در طول جام بسیار خوب بود و شاید بتوان انتقاد مهم از رگراگی را معطوف به تغییر سیستم در بازی نیمه‌نهایی دانست. دیداری که او روی به استفاده از ۵ مدافع آورد و در همان ابتدا مغلوب هوش فرانسوی‌ها و فرصت‌طلبی‌شان شد. آن‌ها اما قطعا با تمام وجود تلاش می‌کنند تا مقام سوم را کسب کنند و تا ۴ سال آینده نگاه‌ها به سوی آنان با نگرش «سومین تیم دنیا» باشد.

احتمال تساوی در این بازی بالا است. می‌توان پیش‌بینی کرد حتی اگر برنده در ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه رقم بخورد، با اختلافی کم خواهد بود.

انتهای پیام