شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس‌جمهور

برنامه های اعضای هیات دولت در سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به خراسان‌جنوبی

صبح روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱ در آغاز دومین دور از سفرهای استانی، رئیس‌جمهور به استان خراسان جنوبی سفر کرد‌.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، صبح روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱ در آغاز دومین دور از سفرهای استانی، رئیس‌جمهور به استان خراسان جنوبی سفر کرد‌.

 هیئت همراه رئیس جمهور در این سفر متشکل از وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، معاون امور زنان، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور بود که در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

هر کدام از اعضای هیئت دولت در سفر به خراسان جنوبی برنامه هایی را برای وزارت خانه های خود تعریف کرده بودند که به تفکیک به شرح زیر است؛

 

برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی

در این سفر ، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه ۳۸۸ واحدی، آغاز عملیات اجرایی و اماده سازی ۳۵۰ هکتاری طبس، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر راه های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد

همچنین اهدای زمین سه فرزندی بیرجند در سایت زعفرانیه و شرکت در شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به بیرجند است.

برنامه‌های وزیر نیرو

حضور در آئین بهره‌برداری از پروژه «تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی آب شهر بیرجند» با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، افتتاح مرکز دیسپاچینگ و هوشمندسازی آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اتکا به دانش فنی داخلی و اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال، بازدید از روند پیشرفت اجرای طرح تامین و انتقال آب با عنوان "تغذیه مصنوعی گزیک" شهرستان درمیان با آورد سالیانه ۳.۶ میلیون مترمکعب، بازدید از روند آبرسانی به مجتمع خونیک چهارتنگ و ۱۱۰ روستا به عنوان پروژه‌ های جهاد آبرسانی در خراسان جنوبی با پیشرفت ۴۲ درصد و بازدید از پروژه‌های پایدارسازی برق در شهرستان درمیان از برنامه های سفر وزیر نیرو به این استان بوده است.

برنامه‌های وزیر کشور

حضور در جمع اهالی محله کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته حاجی آباد بیرجند و  دیدار و گفت‌گو با اهالی این محله، حضور در جمع روحانیون و طلاب حوزه های علمیه شیعه و سنی خراسان جنوبی و بازدید از کارگاه تولیدی پارچه دستبافت بی بی بافت خراشاد از دیگر برنامه های وزیر کشور  در سفر به این استان بوده است.

برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی

حضور در شورای اداری شهرستان فردوس و افتتاح پروژه مدیریت جامع منابع آب از آبخیز تا جالیز قنات بلده، بازدید از شرکت "آرد زرین" و پروژه "پژوهشکده انار" در شهرستان فردوس، بازدید از مجتمع دامداری و دانشکده سرایان از برنامه های سفر ساداتی نژاد  به استان خراسان جنوبی بوده است.

برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بازدید از سایت‌های مسکن ملی و طرح توسعه بیمارستان و کلینیک تأمین اجتماعی طبس و حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان از برنامه های مرتضوی به استان خراسان جنوبی بوده است.

برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت 

بازدید از شرکت چدن کویر خاوران در شهر خوسف و گفتگو با مهندسان و کارگران این کارخانه، حضور در آیین افتتاح خط تولید تایر ماشین به صورت تک مرحله ای و حضور در مراسم افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات از برنامه های فاطمی امین در سفر به استان خراسان جنوبی بوده است.

برنامه‌های وزیر بهداشت

بازدید از پروژه بیمارستان در حال ساخت کوثر زیرکوه  و اعلام اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان، بررسی میدانی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شهر «زهان»، بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت آرین شهر قائن، افتتاح دانشکده علوم پزشکی قائن، افتتاح مرکز MRI بیمارستان شهدای قائن با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال، بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت و پروژه درمان بستر «خضری دشت بیاض» از برنامه های سفر عین اللهی به استان خراسان جنوبی است.

انتهای پیام