شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان

تصویب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان جنوبی

تصویب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان جنوبی

با عنایت رئیس جمهور و توجه ویژه به خراسان جنوبی هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بانوان برای استان تعریف و نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در دور نخست سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پنج هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب عمرانی در این استان داشتیم که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود. از این میزان تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان معادل بیش از ۴۶ درصد تاکنون محقق شده است.

علاوه بر این سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال و ازدواج مصوب شد که تاکنون ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد پرداخت شده است.

در مجموع به برکت سفر هیات دولت به خراسان جنوبی در دور اول بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات وارد استان شده که عدد قابل توجهی در یک سال است.

در دور دوم سفر به این استان مجموعه اعضای هیات دولت از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشور، وزیر نیرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقتصاد و دارایی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری، عضو شورای اطلاع رسانی در استان حضور پیدا کردند و موضوعات و مسایل تخصصی خودشان را دنبال کردند که تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.

علاوه بر اعتباراتی که در این دور برای خراسان جنوبی مصوب شد در حوزه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در ۱۰۱ طرح اقتصادی با همکاری ۲۱ مجموعه، بانک، موسسه، شرکت و بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ برای سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد هزار تومان اعلام آمادگی کردند که امیدواریم در اسرع وقت کار و فعالیت شروع شود.

درخواست شد چند طرح بوم‌گردی از معافیت در بحث تبصره یک ماده یک بهره‌مند شوند که در این سفر با کلیّت آن موافقت شده است.

همچنین تقاضای امهال برخی تسهیلات که مشتریان به دلیل کرونا موفق به بازپرداخت تسهیلات نشدند از دیگر موارد بود که مقرر شد در ذیل مصوبات سفر به این حوزه کمک شود.

موافقت شد تا ۱۰۰ درصد عواید درآمدهای مرزی به استان اختصاص یابد که باعث رونق و توسعه مناطق کم برخودار استان خواهد شد، همچنین برخی شهرستان‌ها به فهرست مناطق کمتر توسعه یافته افزوده می‌شود.

انتهای پیام