شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت دلار، چالش بزرگ تیم پرسپولیس!

نوسانات وحشتناک ارز در کشور به یکی از بزرگترین مشکلات تیم‌های باشگاهی هم تبدیل شده است.

قیمت دلار، چالش بزرگ تیم پرسپولیس!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی بعد از مدت‌ها تلاش و منتفی‌شدن گزینه‌های مختلف، بالاخره موفق شد یک مهاجم باکیفیت و با رزومه خوب جذب کند. یورگن لوکادیا مهاجم هلندی سابق بوخوم، هوفنهایم، برایتون و آیندهوون با قراردادی یک‌ساله به پرسپولیس پیوست تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند و به نوعی فرشته نجات پرسپولیس شود.

اگر بگوییم یکی از با رزومه‌ترین مهاجم‌های تاریخ لیگ برتر به ایران آمده اغراق نکردیم. مهاجم تکنیکی و گلزنی که از او همواره به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال هلند یاد می‌شد، خیلی زود در پرسپولیس جا افتاد و روند گلزنی‌های خود را آغاز کرد. لوکادیا در این فصل و تا قبل از تعطیلی بازی‌های لیگ برتر به خاطر اردوی تیم ملی و رقابت‌های جام جهانی، ۶ گل به ثمر رساند و ستاره پرسپولیس در این فصل بود.

مهاجم هلندی سرخ‌پوشان که آقای گل فعلی لیگ برتر هم محسوب می‌شود، قراردادی ۹۲۰ هزار دلاری با پرسپولیس امضا کرده و گران‌ترین بازیکن این فصل پرسپولیس محسوب می‌شود. همچنین ۳۰۰ هزار دلار هم آپشن در قرارداد لوکادیا در نظر گرفته شده که در صورت قهرمانی پرسپولیس و همچنین آقای گلی این بازیکن به ستاره هلندی پرسپولیس پرداخت خواهد شد.

لوکادیا درحالی با پرسپولیس قرارداد دلاری دارد که بالا رفتن وحشتناک ارز در کشور طی روزهای اخیر نگرانی بزرگی را برای باشگاه‌های لیگ برتری و به‌خصوص پرسپولیس که چندین خارجی در تیمش دارد، ایجاد کرده است. لوکادیا در تاریخ ۲۱ مرداد با پرسپولیس قرارداد امضا کرد که با قیمت دلار در آن روز چیزی حدود ۲۵میلیارد برای پرسپولیس آب خورد. با افزایش نرخ دلار طی روزهای گذشته و رسیدن دلار به مرز ۳۸هزار تومان قرارداد لوکادیا به حدود ۳۶میلیارد تومان رسیده است. در واقع لوکادیا طی چند ماه چیزی حدود ۱۱میلیارد گران‌تر شده و باشگاه پرسپولیس باید برای پرداخت قرارداد این بازیکن و سایر نفرات خارجی خود ریالِ به مراتب بیشتری نسبت به قبل هزینه کند!

به غیر از لوکادیا که واقعا هم مهاجم باکیفیتی است، دیاباته، گولسیانی و وحدت هنانوف در این تیم خارجی هستند و قرارداد دلاری دارند. همچنین پرسپولیس ۳ مربی خارجی به نام های اوسمار، ننکا و لوسادا هم دارد که قرارداد این نفرات هم دلاری است. هرچند قرارداد مربیان پرسپولیس خیلی بالا نیست، ولی در مجموع با افزایش قیمت دلار در ایران هزینه‌های باشگاه پرسپولیس به مراتب بیشتر از قبل شده و همین موضوع قطعا یکی از بزرگترین چالش‌های درویش و همکارانش خواهد بود.