شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانی#خراسان

رئیس جمهور: اجرای مصوبات دور اول سفر استانی دولت به خراسان جنوبی به خوبی پیش رفته است

رئیس جمهور: اجرای مصوبات دور اول سفر استانی دولت به خراسان جنوبی به خوبی پیش رفته است

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای مصوبات دور اول سفر استانی دولت مردمی به خراسان جنوبی به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: در دور دوم سفرهای استانی نیز کارهای ضروری خراسان جنوبی، از جمله اتصال ریلی استان و رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در نشست خبری پایان دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دور اول سفر ضرورت‌هایی با توجه به‌ برخی عقب‌ماندگی‌ها به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات تخصیص یافته در اولین سفر دولت به خراسان جنوبی با همت مدیران و جوانان سخت‌کوش استان مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس‌جمهور افزود: از مجموع ۵ هزار میلیارد تسهیلات تخصیصی که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد آن برای کارهای عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد هم برای تسهیلات بود، هر دو پرداخت شد؛ یعنی کارها به میزان بایسته پیش رفته اما باید بر سرعت کار افزود تا مصوبات دور اول به نتیجه قطعی برسند.

دکتر رئیسی افزود: دور دوم سفرهای استانی هم تکمیل کارهای قبلی‌ است و هم کارهایی که جدیداً باید مورد تأکید قرار گیرد و برای آنها برنامه‌ریزی شود.

رئیس‌جمهور راه‌های مواصلاتی ریلی را از ضرورت‌های استان و از وعده‌های دور اول سفر استانی به خراسان جنوبی دانست و گفت: راه‌آهن از ضرورت‌‌های استان است و تقریبا ۲۷۰ کیلومتر باید خط‌آهن احداث شود که اعتبارات و پیمانکار آن مشخص و کار آغاز شده است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه با وجود جوانان سخت‌کوش خراسانی کار شدنی است، گفت: جوانان پُرکار در بخش‌های مختلف استان کار مهم آب‌ ‌رسانی را انجام می‌دهند و وعده دادند که هر چه سریع‌تر این موضوع را حل کنند که از بسیج و سپاه و دیگر دست‌اندرکاران این پروژه تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تمام اقدامات‌ مقدماتی برای احداث راه‌آهن انجام شده، تصریح کرد: این موضوع را در حضور اصحاب رسانه مطرح می‌کنم که بهترین ناظران هستند و استاندار هم جزئیات آن را توضیح خواهد داد‌ تا هم رسانه‌ای‌ها‌ و هم مردم بدانند که اینکار انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی موضوع مهم دیگر برای مردم خراسان جنوبی را مسأله آب و آب‌رسانی عنوان کرد و گفت: دولت از مسأله آب غفلت نکرده و موضوع را در دستور کار دارد و به‌صورت کلان دنبال می‌کند و هم استانداران و هم دولت روند و پیشرفت کار را به مردم گزارش می‌دهند.

رئیس‌جمهور موضوع تنش آبی را در کنار کرونا و بحث جان و نان و معیشت مردم از مهم‌ترین مسائل کشور دانست که دولت آنها را با جدیت پیگیری می‌کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: تنش‌های آبی در استان‌های مختلف وجود دارد اما با همه مشکلات معتقدیم با همکاری مردم و دولت می‌توان این موضوع را حل کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با مدیریت درست و همراهی مردم می‌توان کارها را پیش‌برد، تصریح کرد: از همکاری مردم اصلاً نگران نیستیم و هرجا دولت در میدان بوده و مردم را به همکاری طلبیده، آن‌ها در جای‌جای کشور به خوبی همکاری کرده‌اند.

دکتر رئیسی اعتماد مردم به دولت را سرمایه‌ای بزرگ برای کارگزاران دولتی دانست و گفت: مردم از پیگیری دولت برای سامان‌دادن به امور آگاه هستند و بنای ما این است که با مردم درباره روند کارها، اعتبارات و مشکلات سخن بگوییم و با ارائه اطلاعات دقیق آنها را در جریان پیشرفت کارها قرار دهیم.

رئیس‌جمهور بر همین اساس به مردم خراسان جنوبی اطمینان داد که دولت همه‌ عزم و اراده‌ و تلاش خود را برای حل مشکلات‌‌شان به کار می‌گیرد و آنها را هم در جریان امور قرار می‌دهد.

در حال تکمیل