شهر خبر

۷۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند

۷۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند

منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۷۰ هزار فلسطینی ساکن بیت المقدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر در مسجد مبارک الاقصی به جا آوردند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۷۰ هزار فلسطینی ساکن بیت المقدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر در مسجد مبارک الاقصی به جا آوردند.

همزمان، نظامیان صهیونیست با استقرار در بخش‌های مختلف شهر قدس و اطراف مسجد الاقصی صدها فلسطینی ساکن کرانه باختری رود اردن را از ورود به شهر بیت المقدس منع کردند.

از سوی دیگر شیخ محمد حسین، خطیب مسجدالاقصی در جریان ایراد خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر لزوم یکپارچگی فلسطینیان در عزیمت به مسجد الاقصی و حضور دایمی و همیشگی در این مکان مقدس و مقابله با تمامی تعرضات و تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان یهود، اعلام کرد: ما با هرگونه تعدی و تعرض صهیونیست‌ها به حریم قبله نخست مخالفیم و آن را برنمی تابیم. هرگونه تعدی به مسجدالاقصی نشانگر تجاوزی آشکار و عامدانه به مسجد الاقصی و فلسطینیان وفادار به این مکان مقدس است.

وی افزود: بیت المقدس و مقدسات آن حکم یک امانت سنگین و عهد و پیمانی را دارد که مومنان به خوبی از این امانت حراست و صیانت خواهند کرد و این عهد و پیمان را هرگز نخواهند شکست.