شهر خبر

تنبیه سخت «پاتوسی» و گلایه نکونام از باشگاه فولاد

 تنبیه سخت «پاتوسی» و گلایه نکونام از باشگاه فولاد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان از مسئولان این باشگاه بابت عدم برخورد قاطع با «آیاندا پاتوسی» هافبک آفریقایی این تیم گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز جمعه تیم فولاد خوزستان درباره مسائل مختلفی صحبت و از مسئولان این باشگاه بابت اتفاقات مختلف گلایه کرد.

یکی از این گلایه‌ها مربوط به اتفاقاتی است که برای آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی این تیم رخ داده است. پاتوسی که با تاخیر زیاد و به بهانه تصادف به تمرینات فولاد بازگشت، این روزها از سوی نکونام کنار گذاشته شده و حق تمرین را ندارد.

نکونام در این خصوص بدون اشاره مستقیم به باشگاه فولاد گفت: در قرارداد بستن اشتباهاتی داشتیم دوست ندارم قضایا را باز کنیم. اینکه بازیکن اول فصل و الان نمی‌آید را ما مقصر هستیم. وقتی بازیکنی اشتباه می‌کند چرا روی کارش سرپوش می‌گذاریم؟ اشتباه کرده و باید تنبیه بشود. کاپیتان و بزرگ و کوچک تیم فرقی ندارد. بازیکن نیامده؛ هر اتفاقی هم افتاده باشد.

وی افزود: پاتوسی گفته تصادف کرده‌ام. اگر عکس‌های تصادف را ببینید خنده تان می‌گیرد. دست و سرش زخم شده است. باشگاه عکس‌ها را به من نشان داده. پای بازیکن سالم بوده و می‌توانست بیاید. اگر این اتفاق هم رخ داده بازیکن حق ندارد از خودش مراقبت نکند. یادم است در اسپانیا یکی از بازیکنان بزرگ بارسلونا وقتی برای تفریح خطرناک رفته بود، جریمه اش کردند. در همه دنیا همین است. شما اجازه ندارید وقتی تحت قرارداد باشگاه هستید چنین کاری کنید.

سرمربی فولاد خاطرنشان کرد: باشگاه ما می‌گوید پاتوسی تصادف کرده؛ بله می دانم ولی او نباید این کار را می‌کرد. باید از خودش مراقبت می‌کرد. پای او سالم بود و می‌توانست بیاید. متاسفانه یکسری اشتباهات صورت می‌گیرد که درست نیست و باید قاطعانه حرف بزنیم و بازیکن هم بداند تکلیفش چیست. پاتوسی اشتباه کرده و باید جریمه بشود. قطعاً به او اجازه تمرین نمی‌دهم. او به من بی احترامی نمی‌کند. من در فوتبال جایگاهم را به دست آورده‌ام.

نکونام تاکید کرد: بازیکنان ما از روز اول دارند زحمت می کشند و یک ماه دور از خانواده بوده‌اند. ایشان -پاتوسی- کنار خانواده اش استراحت می کرده است. این بی احترامی به تیم است. اجازه نمی‌دهم کسی به تیم بی احترامی کنم. اگر دفعه اول تصمیم سخت انضباطی گرفته می‌شد، این اتفاقات نمی‌افتاد. برخورد باشگاه طوری نبود که برایش درس عبرت بشود. برای همین مجبورم خودم اقدام کنم چون کم لطفی‌هایی در مورد این اتفاقات صورت گرفت که همه کار را زیر سئوال برد.