شهر خبر

اعتصابات سراسری انگلیس را فلج کرد/ ضرر چند میلیارد پوندی به اقتصاد بریتانیا

اعتصابات سراسری انگلیس را فلج کرد/ ضرر چند میلیارد پوندی به اقتصاد بریتانیا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا؛ روسای یکی از برزگترین فروشگاه‌ زنجیره‌ای اسباب‌بازی در انگلستان  به دلیل اعتصابات در این کشور که شرکت پست هم به آن ملحق شده است از مردم خواستند که از خرید آنلاین صرف نظر و به صورت حضوری خرید کنند. 

تلگراف درباره اعتصابات در آستانه تعطیلات کریسمس نوشت: خرده‌فروشان از مشتریان خواسته‌اند که هدایای کریسمس را به‌جای آنلاین، حضوری خریداری کنند، چرا که با اعتصاب‌ شرکت پست این کشور خریدها به موقع تحویل داده نمی‌شود. 

2022-06-21T000000Z_1753823993_RC2CWU9O7Q6J_RTRMADP_3_BRITAIN-RAILWAY-STRIKE-1024x683

طی دو هفته گذشته 115000 کارمند پست انگلستان (رویال میل) در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری خود دست به اعتصاب زدند که باعث انباشته شدن میلیون‌ها نامه و بسته شده است.

چند روز گذشته تلگراف در گزارشی نوشت که موش‌ها بسته‌های کریسمس و نامه‌هایی را که بیرون انبار پست مانده و در فضای باز رها شده‌اند را جویده‌اند. 

اعتصابات باعث ایجاد آشفتگی در سراسر صنعت در انگلیس شده است و تقاضا برای ارسال بسته  با پیک های خصوصی را به شدت افزایش داده است؛ گروه دی پی دی، سرویس ارسال کالای بین‌المللی هم به دلیل فشار ناشی از اعتصابات بر خدمات خود، تحویل کالا یک روز پس از سفارش را به حالت تعلیق در آورده است. 

00

گری گرانت، رئیس و موسس فروشگاه اسباب‌بازی اینترتینر (The Entertainer) نیز اعلام کرد که با افزایش خرید حضوری، 5000 ساعت کاری به 171 فروشگاه این شرکت اضافه کرده است تا بتواند به تمامی مشتریان خود خدمات رسانی کند. 

به گزارش برنا، از دو هفته گذشته اعتصابات در سراسر انگلیس آغاز شده است؛ پرستاران، کارکنان آمبولانس، کارکنان راه‌آهن، رانندگان اتوبوس و کارکنان پست در این اعتصابات شرکت کردند و دو هفته مانده به تعطیلات کریسمس اعتصابات به اوج خود رسیده است.

اعتصاب کادر درمان این کشور منجر به لغو ۱۵ هزار عمل جراحی و هزاران نوبت پزشکی فقط در این هفته شد.

در دو روز گذشته همچنین کارکنان شبکه ریلی انگلیس اعتصاب کردند و این وضع در کنار بارش سنگین برف و یخبندان، سیستم حمل‌ونقل کشور را مختل کرد.

 مؤسسه امور اقتصادی انگلیس برآورد کرده است که اعتصاب مشاغل عمومی انگلیس روزانه 300 میلیون برای اقتصاد کشور هزینه دارد و خسارت آن به اندازه دوران شیوع کرونا جدی است. اعتصاب‌هایی که در ماه‌های اخیر برگزار شده است تاکنون 750 میلیون پوند به اقتصاد کشور ضرر زده و طبق محاسبات صورت گرفته اعتصاب کارکنان شبکه ریلی نیز 1.5میلیارد پوند به این صنعت آسیب زده است.

 وزارت دارایی انگلیس نیز اعلام کرده است که افزایش یازده درصدی حقوق همه کارکنان بخش‌های عمومی نیازمند بالا بردن 4 درصدی مالیات‌ها است تا بتوانند بودجه افزایش دستمزدها را تامین کند. 

نشریه اکسپرس نیز در گزارشی نوشت که اعتصاب کارکنان صنعت مهمان‌یاری2.25 میلیارد پوند در طول کریسمس و بخش حمل و نقل روزانه 300 میلیون پوند خرج بر روی دست دولت گذاشته است. 

افزایش شدید قیمت انرژی، کمبود گاز و برق، و افزایش تورم مردم انگلیس را به اعتراض و اعتصاب کشانده است. طبق آخرین آمارها نرخ تورم 1.7درصد گزارش شده و در مسیر رسیدن به 15 درصد قرار دارد.

انتهای پیام