شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم ملی فوتبال#جام جهانی#قطر

جام جهانی قطر|الرکراکی: بازی رده‌بندی آن پایانی نبود که می‌خواستیم

جام جهانی قطر|الرکراکی: بازی رده‌بندی آن پایانی نبود که می‌خواستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش می‌گوید که هدف او و مردانش از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فراتر از کسب عنوان سوم یا چهارمی بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش که بدون شک شگفتی‌ساز جام جهانی 2022 قطر بوده است، در نشست خبری پیش از مصاف فردا (شنبه) مردانش برابر کرواسی در بازی رده‌بندی این رقابت‌ها به گفت: این آن پایانی نیست که می‌خواستیم اما باز هم برای ما اتفاق مهمی است. خستگی بازیکنان فاکتور مهمی است که باید آن را مدنظر داشت. این بازی چالشی است که می‌خواهیم بر آن غلبه کنیم و تیم سوم جام شویم. هنوز یک بازی دیگر داریم و همگی خوب می‌دانیم که سوم شدن در جام جهانی مساوی با چهارمی نیست. ما باخت به فرانسه را به خوبی هضم کرده‌ایم. فکر هم نمی‌کنم که لازم باشد به طرز خاصی به تیم انگیزه بدهیم. ما برای کشورمان بازی می‌کنیم و از الان به بعد هر کشور آفریقایی که بخواهد در جام جهانی نتیجه بگیرد باید به مراکش نگاه کند و ببیند که این تیم تا چه جایگاهی بالا رفت. باز هم می‌گوید این آن پایان نبود که می‌‌خواستیم و هدف ما همیشه قرار گرفتن در بالاترین جایگاه ممکن بوده است.

سرمربی مراکش افزود: ما می‌دانیم که کرواسی یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و این را قبل از شروع جام هم می‌دانستیم. بسیاری از مردم فکر می‌کردند کرواسی در پایان چرخه موفقش قرار دارد اما آنها الان جزو 4 تیم برتر جهان هستند. آنها در مرحله گروهی هم که گروه‌شان جزو سخت‌ترین گروه‌ها بود توانایی‌شان را نشان دادند. این آخرین بازی مودریچ در جام جهانی است و او می‌خواهد که دوران بازیگری‌اش در رده ملی را در بالاترین سطح به پایان برساند. او واقعاً بازیکنی تماشایی است. کاری که او در 38 سالگی انجام می‌دهد تحسین‌برانگیز است.

الرکراکی در پایان تأکید کرد: انتظار دارم بازی‌مان برابر کرواسی نسبت به بازی‌های قبلی کمتر تاکتیکی و بازتر باشد و دو تیم برای کسب عنوان سومی خواهند جنگید. من برای کرواسی بی‌نهایت احترام قائلم. از کشوری با تنها 4 میلیون جمعیت این همه بازیکن بااستعداد در فوتبال بیرون می‌آید و اینکه آنها جزو چهار تیم برتر جهان قرار می‌گیرند، نشان می‌دهد که چه جایگاهی در دنیای فوتبال دارند.

تیم ملی مراکش که در میان تمام تیم‌های قاره آفریقا بهترین عملکرد را در تاریخ جام جهانی داشته است، فردا (شنبه) از ساعت 18:30 به وقت تهران، در ورزشگاه خلیفه به مصاف کرواسی می‌رود.

انتهای پیام/