شهر خبر

عابد علمدارزاد: ملی‌پوشان کاتا فضای زیادی برای شکوفا شدن در میادین بین‌المللی نداشتند/ امیدوارم نماینده شایسته‌ای باشیم

عابد علمدارزاد: ملی‌پوشان کاتا فضای زیادی برای شکوفا شدن در میادین بین‌المللی نداشتند/ امیدوارم نماینده شایسته‌ای باشیم

مربی تیم کاتای جوانان کشورمان گفت: ملی‌پوشان فضای زیادی برای شکوفا شدن در میادین بین‌المللی نداشتند.

عابد علمدارزاد، مربی تیم ملی کاتای جوانان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص میزان آمادگی ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای تاشکند اظهار داشت: خوشبختانه ملی پوشان چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی آمادگی مطلوبی دارند. پیشتر هم در مسابقات جهانی محک خوبی خوردند که بتوانند نقاط ضعف و قوت را بشناسند. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و آماده هستیم تا نماینده شایسته ای برای کاراته ایران در سطح آسیا باشیم.

وی درباره اینکه چه شناختی از سایر رقبای خود دارید؟ گفت: در بحث کاتا کشورهایی مثل ژاپن، اندونزی، چین تایپه، مالزی و قزاقستان کاتایشان خوب است اما رقیب جدی ما کشور ژاپن است که چند سالی است رکورددار کاتای جهان است. امیدوارم که یک رقابت جذاب و دیدنی داشته باشیم.

مربی تیم‌ ملی با بیان اینکه کاتا برای بهتر شدن نیاز به توجه مسئولین دارد، عنوان کرد: ظرفیت کاتا در ایران الحمدالله خوب است اما آنطور که باید دیده شود دیده نشده است، در واقع اجازه برای شکوفایی بچه‌ها در فضای بین‌المللی کمتر داده شده است‌‌. ما مسابقات بازی های آسیایی هانگژو را در پیش داریم این دوره علاوه بر کاتای انفرادی کاتای تیمی هم به این بازی ها اضافه شده که نقطه عطفی برای کاتای ما است و انشاالله که مسئولین فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک نگاه ویژه به این قضیه داشته باشند که بچه‌های کاتا بتوانند خوشرنگ ترین مدال ها را به دست بیاورند.

انتهای پیام