شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#البرز#دادگستری

نوجوان ۱۵ ساله کرجی آزاد شد + عکس

نوجوان ۱۵ ساله کرجی آزاد شد + عکس

با توجه به اخباری که در برخی رسانه‌ها در خصوص یکی از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر در شهرستان فردیس به نام «امیر حسین رحیمی» منتشر شده است، روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز اعلام کرد: امیرحسین رحیمی در صحنه اغتشاشات شهرستان فردیس در حالی که کوکتل مولوتوف به همراه داشته از سوی یکی از ضابطان دادگستری دستگیر شده و به کانون اصلاح و تربیت شهید کچویی منتقل شده است و شایعه زندان رفتن وی صحت ندارد.

متهم در جلسات متعدد تحقیق که در روزهای مختلف از سوی مقامات قضایی از وی انجام شد به دفعات نزد مقام قضایی اظهارکرده که چندبار در اغتشاشات حضور داشته و در برخی موارد هم تصاویری از حضور خود گرفته و ارسال می‌کرده است.

امیرحسین رحیمی بعد از آزادی
امیرحسین رحیمی بعد از آزادی

در خصوص متهم، از آنجایی که وکیلی برای وی معرفی نشده بود مرجع قضایی نسبت به معرفی وکیل تسخیری اقدام کرد و وکیل تسخیری نیز در جلسات تحقیق دادسرا حضور داشته و دفاعیات موکل خود را بیان کرده است و علاوه بر آن، به لحاظ مقررات قانونی متهم می‌تواند در هر مرحله از محاکمه نسبت به معرفی وکیل انتخابی خود نیز اقدام کند.

نکته قابل توجه این است که متهم در هیچ یک از اظهارات خود، چه در نزد ضابط و چه در نزد مقام قضایی در دادسرا، هیچ اشاره‌ای به مصدوم بودن یا وجود ساچمه در بدن خود نکرده است که به محض اطلاع از این موضوع اقدامات درمانی در خصوص نامبرده آغاز شده است.

پرونده پس از تکمیل تحقیقات، منتهی به صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست شده و جهت رسیدگی به دادگاه اطفال و نوجوانان ارجاع شده است. دادگاه با توجه به تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادسرا، ضمن تعیین وقت رسیدگی، با اخذ تامین متناسب دستور آزادی را صادر کرد و متهم درحال‌حاضر آزاد شده است.

منبع: ایسنا