شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#رئیس جمهور

کاهش محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون

کاهش محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون

یافته‌های یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهور سابق آمریکا در این کشور، به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، یافته‌های نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» حاکی از آن است که میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۱درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط شرکت‌کننده در این نظرسنجی، درباره ترامپ نظر مساعدی دارند؛ کسی که در دوران ریاست جمهوری‌اش دوبار استیضاح شد و این در حالی است که ۵۹درصد نظر مساعدی درباره او ندارند.

همچنین بر اساس نظرسنجی دیگری که نشریه وال‌استریت ژورنال انجام داده، رای‌دهندگان اصلی حزب جمهوری‌خواه، در رقابت فرضی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا را به ترامپ ترجیح می‌دهند.

دو نظرسنجی مذکور در شرایطی منتشر شده که ترامپ با موجی از دردسرهای حقوقی دست و پنجه نرم می‌کند. شرکت ترامپ به‌تازگی در پرونده‌ای که توسط دادستان منطقه منهتن مطرح شد، به اتهام فرار مالیاتی مجرم شناخته شد.

در این بین، بِنی تامپسون، رئیس کمیته منتخب رسیدگی به پرونده شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، گفته است که جلسه پایانی این هئیت اوایل هفته آتی برگزار و گزارش نهایی، ۲۱ دسامبر منتشر خواهد شد.

ترامپ که به‌تازگی به طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نامزدی کرده، در حادثه یورش حامیانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، به تحریک شورشیان متهم شده است.

ترامپ دیروز(چهارشنبه) در پستی ویدئویی در شبکه اجتماعی خود موسوم به «Truth Social»، در حالی که لباس «سوپرمن» بر تن داشت از انتشار یک «خبر بزرگ» خبر داد و گفت «آمریکا یه یک ابرقهرمان نیاز دارد!»؛ قرار است این خبر بزرگ امروز اعلام شود!