شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#کاخ سفید

واشنگتن پست: تجهیزات آمریکا برای اوکراین قابلیت تبدیل به «بمب‌های هوشمند» را دارد

واشنگتن پست: تجهیزات آمریکا برای اوکراین قابلیت تبدیل به «بمب‌های هوشمند» را دارد

ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد، کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی برای تامین تجهیزات الکترونیکی پیشرفته به اوکراین است؛ تجهیزاتی که قابلیت تبدیل مهمات هوایی هدایت‌نشده به "بمب‌های هوشمند" با دقت بالا را دارد تا مواضع روسیه را هدف قرار دهند.

براساس گزارش این روزنامه، این تجهیزات شامل دستگاه‌های موقعیت‌یاب جهانی است؛ دستگاه‌های بادقتی که پنتاگون آن‌ها را "مهمات حمله مستقیم مشترک" (JDAM) می‌نامد و می‌توانند بر روی انواع سلاح‌ها مستقر شوند.

این گزارش تایید کرد، هنوز مشخص نیست که آیا جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و یا مقامات ارشد دفاعی این کشور، ارسال این نوع تسلیحات به اوکراین را تایید کرده‌اند یا خیر.

این مقامات اشاره نکردند که آیا ارتش اوکراین از این تجهیزات با مهمات هوایی یا زمینی استفاده خواهد کرد یا اینکه کدام تسلیحاتی که اوکراین در اختیار دارد به "بمب‌های هوشمند" با دقت بالا تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این نوع تسلیحات، تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دولت آمریکا در حال نهایی‌سازی طرحی برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین است.

مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده که از ورود به این جنگ خودداری کنند و خودشان را به طرفی در این درگیری تبدیل نکنند اما با این حال، اتحادیه اروپا، آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو کمک‌های مالی و نظامی متعددی را به اوکراین ارسال کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر خاطرنشان کرد، ارسال تسلیحات به کی‌یف به مذاکرات میان اوکراین و روسیه کمک نخواهد کرد و در عوض تاثیر منفی بر مذاکرات خواهد داشت.

310310