شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#ترکیه#رئیس جمهور

پیشنهاد اردوغان برای دیدار سه جانبه با پوتین و بشار اسد

پیشنهاد اردوغان برای دیدار سه جانبه با پوتین و بشار اسد

رئیس جمهور ترکیه گفت که پیشنهاد دیدار سه جانبه با حضور همتایان روس و سوری خود را مطرح و پوتین از این پیشنهاد استقبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که باید گام مشترکی توسط ترکیه، روسیه و سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم و پیشبرد فرآیند سیاسی در سوریه برداشته شود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در هواپیما هنگام بازگشت از ترکمنستان، اظهار داشت که به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد کرده است که گام‌های مشترک ترکیه، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم برداشته شود و برای تحقق این هدف، نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و سوریه برگزار شود. اردوغان در ادامه افزود که پوتین به این پیشنهاد او واکنش مثبت نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه «پس از تکمیل مذاکرات اطلاعاتی، امکان دیدار رؤسای جمهور وجود دارد» خاطرنشان کرد: ممکن است در یک نشست سه جانبه با یکدیگر دیدار کنیم.

اردوغان تاکید کرد: گام‌هایی که برای نزدیک‌شدن با سوریه برخواهیم داشت، مثبت و در راستای منافع ملی ما خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در عین حال گفت: توافق سوچی و روند مذاکرات آستانه تأکید می‌کند که مسافت ۳۰ کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، گذرگاه و کریدور امنیتی ما محسوب می‌شود.

اردوغان تصریح کرد: نیروهای ائتلاف بین المللی در سوریه حضور دارند و ما تدابیر لازم را برای دفاع از امنیت خود در منطقه‌ای که این نیروها حضور دارند، اتخاذ خواهیم کرد.