شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#خرید و فروش
کارشناس اقتصادی:

اجرای مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سفته‌بازی‌ها را می‌گیرد/ هدایت نقدینگی به سمت تولید

اجرای درست طرح مالیات بر عایدی سرمایه جذابیت و خرید و فروش در بازار‌های غیر مولد را کاهش داده و جامعه را به سمت تولید می‌برد.

به گزارش ایبِنا، علی رحمانی در مورد اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه حدود ۲ سال در مجلس مسکوت مانده، اگر قانون شود، چه اثراتی در اقتصاد ایران دارد، اظهار کرد: در شرایط ثبات اقتصادی اجرای چنین طرحی می‌تواند جلوی فعالیت‌های سفته‌بازی و دلالی را بگیرد.

وی تصریح کرد: چراکه نداشتن جذابیت و کاهش سودآور بودن فعالیت‌های سفته‌بازی و دلالی در برخی بازار‌ها موجب می‌شود تا افراد کمتر به سمت آن گرایش پیدا کنند و به سمت بازار‌های مولد و بخش‌هایی از جمله تولید بروند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که سودآور بودن بازار‌هایی ازجمله طلا، مسکن و ارز به دلیل دست به دست شدن و دلالی‌ها سبب شده تا با هدف کسب سود‌های بیشتر شاهد کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت‌ها باشیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه بایستی به سمت با ثبات کردن شرایط اقتصادی برویم، گفت: در این صورت شاهد خواهیم بود که وضع چنین مالیات‌هایی تاثیر بسیاری در بازار‌های مختلف داشته و علاوه بر ثبات قیمت، دست دلالان را نیز از این بازار‌ها کوتاه خواهد کرد.

منبع: ایرنا