شهر خبر

روسیه: تسلیحات غرب در اوکراین، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود

روسیه: تسلیحات غرب در اوکراین، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین از جمله سامانه پاتریوت آمریکا، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، اهداف مشروع نظامی تلقی می‌شود، بنابراین یا آن را نابود می‌کنیم و یا به غنیمت می‌گیریم.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود افزود: آمریکا نمی‌تواند از مسئولیت خود در قبال اقداماتی تروریستی علیه ملت روسیه شانه خالی کند. واشنگتن خواهان آغاز مذاکرات درباره اوکراین نیست و ناتو با هدف تشدید درگیری، به اوکراین سلاح سرازیر می‌کند.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه تأکید شد: تجهیز کی یف به سامانه دفاع موشکی پاتریوت خطر مشارکت مستقیم ارتش آمریکا در نزاع اوکراین را افزایش می‌دهد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: اظهارات مسئولان سازمان ملل درباره ادعای شکنجه و تعرض به زنان توسط نظامیان روسیه در منطقه «بوچا» در اوکراین و سایر مناطق بدون ارائه اسناد و شواهد برای آن، هدفی جز خدشه دار اعتبار روسیه ندارد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌تر به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن در حال نهایی کردن طرح‌های ارسال سامانه‌های پدافندی هوایی پاتریوت به اوکراین است. اوکراینی‌ها برای استفاده از موشک‌های پاتریوت در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان آموزش خواهند دید.

سی‌ان‌ان به نقل از ۳ مقام آمریکایی نوشت که طرح پنتاگون هنوز به تأیید لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نرسیده و پس از او نیز رئیس جمهور این کشور باید آن را تأیید و امضا کند. آمریکا در حالی اقدام به ارسال پاتریوت به اوکراین کرده که پیش‌تر اعلام کرده بود این سامانه را در اختیار اوکراین نمی‌گذارد!