شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#دربی

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

نقطه ضعف بزرگ دیدار استقلال - پرسپولیس/شانس برنده شدن با آبی‌هاست

نقطه ضعف بزرگ دیدار استقلال - پرسپولیس/شانس برنده شدن با آبی‌هاست

کارشناس و پیشکسوت فوتبال با تاکید بر این که دربی پیش رو کیفیت بالایی نخواهد داشت، گفت: استقلال با سرمربی پرتغالی خود به بلوغ تاکتیکی رسیده و شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارد.

هادی شکوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن دربی ۹۹ که ۲۹ آذرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی و اردویی که تیم ملی کشورمان قبل از شروع جام برگزار کرد، لیگ ما حدود یک ما ه و نیم به تعویق افتاد و نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه تمام تیم‌ها از آن کیفیتی که داشتند، دور شدند.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: البته همه تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی را انجام دادند تا بتوانند در شرایط آمادگی قرار بگیرند اما مسلماً هیچ وقت بازی تدارکاتی نمی‌تواند همانند بازی‌های لیگ برتر، تیم را به آمادگی کامل برساند. بنابراین نباید انتظار یک بازی با کیفیت از سرخابی‌ها را داشته باشیم.

وی در مورد وضعیت استقلال تصریح کرد: استقلال با سرمربی پرتغالی خود به بلوغ تاکتیکی رسیده است. قبل از تعطیلی لیگ، بازی‌های قابل قبولی ارائه می‌داد و نتایج خوبی کسب کرده بود. اما این تعطیلات تأثیر منفی داشت ضمن اینکه مشکلات دیگر خصوصاً مالی چند وقت اخیر تأثیرگذار بوده و می‌تواند تأثیر خود را در دربی هم بگذارد. البته مدیران استقلال تلاش کردند تا مبلغی را قبل از دربی به بازیکنان بدهند تا آنها از لحاظ روحی آماده این دیدار حساس شوند.

شکوری در پاسخ به این پرسش که انتقادات زیادی از ساپینتو به دلیل بازی ندادن به چند بازیکن صورت می‌گیرد؟ گفت: به نظر من هیچ مربی‌ای وجود ندارد که بخواهد عملکردش را نقد کنند. همه مربیان به دنبال نتیجه گیری هستند و سعی می‌کنند از بهترین بازیکنان استفاده کنند.

مدافع سابق تیم فوتبال استقلال ادامه داد: درست است که خیلی‌ها انتقاد می‌کنند اما باید به تفکر سرمربی احترام بگذاریم. البته او باید پاسخگوی نتایج ضعیفی که خواهد گرفت، باشد. اما در مجموع با توجه به حضور مربی در تمرینات تیم و شناخت از بازیکنان به طور حتم او می‌داند چه بازیکنانی را در ترکیب اصلی قرار دهد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود شاید این دیدار بدون حضور تماشاگران برگزار شود، تأکید کرد: لذت دربی به بودن تماشاگر، کری خوانی و هیاهوی آنها در ورزشگاه است. آنها می‌توانند در نتیجه تیم‌های رقیب و حتی تیم محبوبشان تأثیر گذار باشند. بنابراین اعتقاد دارم نقطه ضعف اصلی این دیدار نبود تماشاگران است و بازی بدون تماشاگر جذابیت آن‌چنانی نخواهد داشت.

کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که نتیجه دربی ۹۹ چه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: هر دو تیم محتاط بازی می‌کنند چون شرایط قبل را ندارند. کیفیت این بازی در نتیجه تأثیرگذار است اما با توجه به شرایطی که استقلال دارد و نفرات کمتری در تیم ملی داشته، فکر می‌کنم آبی‌ها می‌توانند برنده این بازی حساس باشند.