شهر خبر

قدردانی اصولگرایانه از ارسال پیام «پایان مماشات» / نماینده مجلس: اگر حجاب بر سر بگذارید، با شما گفت و گو خواهم کرد؛ وگرنه، خیر

قدردانی اصولگرایانه از ارسال پیام «پایان مماشات» / نماینده مجلس: اگر حجاب بر سر بگذارید، با شما گفت و گو خواهم کرد؛ وگرنه، خیر

دانشجو نوشت: در این بحبوحه‌ای که همه در مارپیچ سکوت فرو رفتند و مسئولین دانشگاهی هم جسارت برخورد با هنجارشکنی را نداشته‌اند این حرکت می تواند موجی در بدنه انقلابی ایجاد کرده و مردم نیز از دیروز با این نوع برخورد محترمانه و معقول بازخوردهای مثبتی داشتند.

در روزهای اخیرا بعد از حوادث و اغتشاشات در برخی نقاط کشور و کشیده شدن آن به محیط دانشگاه بعضا دیده می‌شود که از برخی قوانین و خط قرمزها عدول شده و برخی مسئولین دانشگاه‌ها نسبت به قانون‌شکنی دانشجویان مثل بی‌حجابی کامل و عدم پوشش درست در دانشگاه‌ها بی‌تفاوت هستند و نادیده می‌گیرند.

گاها نیز در کلاس‌های درس برخی هنجارشکنان شرع و دین و قانون کشور را زیر سوال می‌برند اما اساتید یا آن مجموعه آموزشی از وظیفه خود کوتاهی می‌کنند و واکنش یا برخورد قابل توجهی نشان نمی‌دهد. این اقدامات در روزهای اخیر در جامعه و محیط دانشگاه رواج یافت که نیاز به شکستن پرده‌دری‌ها احساس می شود.

اما اقدام یکی از نمایندگان مجلس در دانشگاه‌ شهید بهشتی در برابر بی حجابی و عدم احترام به قانون خبرساز شد. علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی با اقدامی محترمانه و معقول در این دانشگاه معقول‌ترین پاسخ ممکن را به خانم هنجارشکنی داد که حجاب خود را انداخته بود. خضریان از ساحت قانون، شرع و اخلاق دفاع کرد و حاضر به گفتگو با وی در چنین شرایطی نشد.

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی خطاب به دانشجویی که بدون حجاب پشت تریبون حاضر شد گفت: اگر حجاب بر سر بگذارید، با شما گفتگو خواهم کرد. در غیر این صورت به احترام خون شهدا و اسلامیت غیرقابل تغییر در قانون اساسی کشور، با شما گفتگو نمی‌کنم.

در این بحبوحه‌ای که همه در مارپیچ سکوت فرو رفتند و مسئولین دانشگاهی هم جسارت برخورد با هنجارشکنی را نداشته‌اند این حرکت می تواند موجی در بدنه انقلابی ایجاد کرده و مردم نیز از دیروز با این نوع برخورد محترمانه و معقول بازخوردهای مثبتی داشتند.

وقتی چنین اقداماتی را با عافیت‌طلبی و بی‌تفاوتی برخی از مسئولینی که وظیفه‌های مستقیم‌تری هم در این زمینه دارند مقایسه می کنیم متوجه می شویم که در این زمینه باید فکری اساسی کرد که چنین اقداماتی می تواند شروع مناسبی برای مسئولین باشد و مردم توقع دارند که همه مسئولین همینطور محکم و انقلابی پای اصول و قوانین کشور بایستند.

در نهایت در بازخوردهای مردم از این اقدام می توان این را مطالبه را داشته باشیم که همه مسئولین از این مدل برخوردهای قانونی و معقول الگوبرداری کنند و در نوع برخورد خودشان با هنجارشکننان برخورد عافیت‌طلبانه را کنار بگذارند و پویشی که در فضای مجازی ترند شده یعنی "پایان مماشات" اتفاق بیفتد تا بتوانیم از این تهدیداتی که دشمن علیه انقلاب اسلامی شکل داده عبور کنیم و آنها را تبدیل به فرصت‌هایی برای گسترش حجاب و عفاف و سبک زندگی اسلامی در جامعه ایران و جنوب غرب آسیا کنیم.

۲۱۲۲۰