توقیف ۲ نفتکش توسط عربستان سعودی

 

شبکه المسیره گزارش داد، عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی دو کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده و مانع ورود آنها به بندر "الحدیده" شده است.

المتوکل گفت: ائتلاف متجاوز به دزدی دریایی کشتی‌های حامل مشتقات نفتی ادامه می‌دهد و کشتی‌ حامل بنزین «کاسموگراف» و کشتی حامل گازوئیل «دیتونا» را علی‌رغم ماهیت بشردوستانه و برخورداری از مجوزات لازم توقیف کرده است.

سخنگوی شرکت نفت یمن ادامه داد: ائتلاف متجاوز و سازمان ملل مسئول تداوم دزدی دریایی از کشتی‌های حامل مشتقات و تولیدات نفتی، توقیف آنها و تعیین جریمه‌های مالی برای آنها هستند و ملت یمن درد و رنج ناشی از این اقدام را متحمل می‌شوند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید پایان یافت.