شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دلار#وزیر خارجه

لاوروف: دلار از مبادلات تجاری اعضای اوراسیا حذف می شود

لاوروف: دلار از مبادلات تجاری اعضای اوراسیا حذف می شود

وزیر خارجه روسیه از هدف گذاری این کشور برای حذف ارز دلار از مبادلات تجاری میان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه روسیه از حذف دلار از مبادلات تجاری میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ( EAEU) به زودی محاسبه آمار تجارت میان خود را با ارزهایی غیر از دلار آمریکا در دستور کار قرار خواهند داد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که اوراسیا یکی از قوی‌ترین انجمن‌های منطقه‌ای در حال توسعه است. نزدیک به ۱۸۵ میلیون مصرف‌کننده را در کنار هم متحد می‌کند و کل درآمد ناخالص این کشورها بیش از دو تریلیون دلار آمریکا است.

لاوروف، که کشورش به واسطه جنگ اوکراین تحت تحریم های گسترده غرب قرار دارد، در خصوص برنامه های این کشور در قبال اتحادیه اوراسیا گفت: توافق منطقه آزاد تجاری با ویتنام و سنگاپور در حال حاضر به شکل موثری دنبال می شود. گفت‌وگوها برای دستیابی به توافق در این زمینه با ایران و مصر در حال انجام است.

به گفته وزیر خارجه روسیه بنا است مذاکرات تجاری ترجیحی با هند، اندونزی و امارات نیز به زودی آغاز شود. همچنین یک کارگروه مشترک برای بررسی امکان‌سنجی سایر توافق ها در حال پایه ریزی است.