شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#شرق تهران

بیش از ۳۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی ایران وقفی هستند

بیش از ۳۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی ایران وقفی هستند

حسن خانی، سرپرست اداره اوقاف شمال شرق تهران با اشاره به اینکه انسان ها با وقف اسمشان را ماندگار میکنند، گفت:بیش از ۳۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی ایران وقفی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن خانی، سرپرست اداره اوقاف شمال شرق تهران، درمراسمی که به همت خیریه شهرستانی برگزار شد، گفت: مجموعه خیریه شهرستانی، یکی از موقوفات درمانی قدیمی شهر تهران است که در این مرکز درمانی در بخش‌های مختلف خدمات بی شماری را بصورت خیریه به مردم می‌دهند.

خانی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات در ایران رویکرد بهداشتی و سلامتی داشته اند تصریح کرد: بنابر آمار سازمان اوقاف بیش از ۳۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی ایران وقفی هستند که نشان دهنده این است که مردم نسبت به این خیریه و وقف بخصوص در زمینه امور سلامتی و بهداشتی اهتمام دارند.

بر همین اساس مریض خانه‌ها، حمام‌ها، آبگرم‌ها آب سالم، از جمله مهم‌ترین موقوفات در ایران هستند.

او با قدردانی از زحمات مدافعین سلامت و پرستاران بخصوص در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: ما در زمان شیوع کرونا در سطح کشور از جمله درمانگاه خیریه شهرستانی شاهد بودیم که بیش از دو سال پرستاران از خودشان مایه گذاشتند و در این عرصه موفق بودند.

سرپرست اداره اوقاف شمال شرق تهران ادامه داد: انسان ذاتاً تمایل به جاودانگی دارد. این بستر را وقف فراهم کرده و انسان‌ها با وقف اسم شأن را ماندگار می‌کنند مثل مرحوم ید باقر شهرستانی که امروز خودش نیست ولی اسمش هست.

محمد امین بختیاری، رئیس مجتمع خیریه شهرستانی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: این مراسم به جهت تقدیر از خدمات پرستاران و مدافعین امنیت برگزار شده است. این مجتمع از سال ۷۸ شروع به فعالیت کرده است و عمد فعالیت خودش را روی درمان گذاشته بود و از سال ۹۸ که بنده توفیق خدمت رسانی به مردم را پیدا کردم قسمتهای فرهنگی اشتغالزایی و مددکاری را به آن اضافه کردم. قسمت مددکاری ما اکنون ۲۰۰ خانواده بسیار مستمند را تحت پوشش دارد. ‏مجتمع شهرستانی نه تنها به این خانواده خدمات درمانی رایگان بلکه هر ماه مبلغی پول و در طول سال چندین نوبت سبد کالا تقدیم می‌کند.

بختیاری، همچنین با بیان اینکه امنیت ما اکنون بوسیله افرادی گمنام تأمین می‌شود، از خدمات مدافعین امنیت قدردانی کرد و اظهار داشت: این دوستان همیشه در سایه بوده اند و هیچ وقت در خور شانشان از آنها قدردانی نشده است.

۵۷۲۴۵