شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک#میلیارد دلاری

ارزش سهام‌ دانسکه بانک به بالاترین سطح سه سال اخیر رسید

ارزش سهام دانسکه بانک (بانک دانمارکی) پس از موافقت با جریمه ۲ میلیارد دلاری پولشویی ایالات متحده، افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، بزرگ‌ترین بانک دانمارک به دلیل پولشویی شعبه استونی، با جریمه ۲ میلیارد دلاری محکوم شد و ارزش سهام‌ دانسکه بانک ۱.۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح سه سال اخیر خود رسید.

این بانک به کلاهبرداری از بانک‌های وام دهنده آمریکایی از طریق پولشویی مجرمانی که عمدتاً در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق از سال ۲۰۰۷ به بعد مستقر هستند، اعتراف کرد و گفت که یافته‌های وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار را کاملاً می‌پذیرد و به‌خاطر ناکامی‌های تاریخی غیرقابل قبول و رفتار نادرستی که امروز جایی در بانک دانسکه ندارد، بی‌قید و شرط عذرخواهی می‌کند.

دانسکه در زمان مدیریت قبلی خود میلیارد‌ها دلار از طریق سیستم مالی ایالات متحده به حساب مشتریان جنایتکار انتقال داده بود. این کشور عملیات بانکی خود را در تمام کشور‌های بالتیک در سال ۲۰۱۹، ماه‌ها پس از آشکار شدن مقیاس پولشویی، تعطیل کرد.

ارزش سهام دانسکه بانک هرگز پس از افشاگری‌ها بهبود نیافته است: علی رغم افزایش بیش از ۴۰ درصدی از ماه نوامبر، هنوز معادل نصف اوج ارزش خود در سال ۲۰۱۷ معامله می‌شود. در آن زمان، این بانک اعلام کرد که سود سهام سال ۲۰۲۲ به حالت تعلیق در می‌آورد. این بانک همچنان یکی از بهترین بانک‌های دارای سرمایه در اروپا است. با رفع ابهام از تسویه مالی، این بانک انتظار دارد، سود صاحبان سهام در سال آینده در بالاترین محدوده هدف خود از ۸.۵ درصد تا ۹ درصد باشد.