شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#ارتش آلمان#تجهیزات

در پی ارسال تسلیحات به اوکراین؛

گزارش محرمانه وزیردفاع آلمان؛ ارتش تعهدات ناتو را برآورده نمی‌کند

گزارش محرمانه وزیردفاع آلمان؛ ارتش تعهدات ناتو را برآورده نمی‌کند

نشریه اشپیگل در گزارشی نوشت که ارتش آلمان برای تکمیل و انجام تعهدات خود در چارچوب پیمان ناتو از جمله دفاع از جبهه شرقی این ائتلاف، تسلیحات و تجهیزات کافی ندارد!

به گزارش خبرگزاری مهر، اشپیگل با اشاره به گزارش محرمانه کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان که در اختیار کمیته دفاعی پارلمان این کشور قرار داده، از ناتوانی ارتش آلمان در کمک به واحدهای رزمی ناتو مستقر در لیتوانی خبر داد.

در این گزارش محرمانه به مشکلات تامین سامانه پدافند هوایی برای یگان رزمی مستقر در بخش شرقی این بلوک در سال ۲۰۲۳ اشاره شده است. بر اساس گزارش اشپیگل، دلیل این ناتوانی استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا توسط نیروی «واکنش سریع» ناتو اعلام شده است. در این گزارش همچنین به کمبود شدید تجهیزات رادیویی اشاره و تاکید شده که این تجهیزات تنها در طول چند سال آتی قابل جایگزینی است.

در گزارش محرمانه لامبرشت آمده که «به‌دلیل تاخیر در تحویل پروژه‌های مهم حوزه فناوری اطلاعات»، تجهیزات دیجیتال آلمان که نیروی واکنش سریع ناتو از آن بهره می‌برد نیز محدود بوده و تنها جوابگوی نیازهای «حداقلی» است.

همچنین در بخش پدافند هوایی ارتش آلمان نیز، کاهش چشمگیر توانمندی ذکر شده و در بخش خدمات پزشکی و درمانی نیز، کمبود تجیهزات وجود دارد.

لامبرشت در این گزارش محرمانه نوشته است که «خلاء ایجاد شده در بخش‌های نیروی انسانی، مواد خام، زیرساخت، لوازم یدکی و مهمات که در طول دهه‌ها ضعف در تامین بودجه ایجاد شده، با یک امضا پر نمی‌شود.»

از زمانی که آلمان اقدام به ارسال تسلیحات برای اوکراین کرده است، گزارش‌های متعددی مبنی بر کمبود در بخش‌های مختلف ارتش آلمان گزارش شده است. نشریه بیزینس اینسایدر ماه گذشته گزارش داد که ارتش آلمان تنها برای یک یا نهایتا دو روز جنگ، مهمات در اختیار دارد!

فرانک هون، رئیس بزرگ‌ترین کارخانه تولید تانک در اروپا، در گفت‌وگویی اعلام کرد که ارتش آلمان در طول سالیان «مثل یک لیمو چِلانده شده و جنگ اوکراین، کمبودهای ژرمن‌ها را در حوزه تسلیحات سنگین همچون و سامانه‌های توپخانه‌ای، برجسته کرده است.»