شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#لایحه بودجه

میرکاظمی: لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دو مرحله تقدیم مجلس می شود

میرکاظمی: لایحه بودجه 1402 در دو مرحله تقدیم مجلس می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: چون بودجه دو مرحله ای شده آنچه که باید برای مجلس بفرستیم با سنوات قبل فرق می کند، یعنی الان تبصره ومنابع و مصارف به شکل کلان را برای مجلس بفرستیم و اگر مجلس تصویب کرد بعد باید جداول و ریز بودجه را بدهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسات بررسی لایحه بودجه 1402 گفت: نظر نمایندگان در ابتدا بر این بود که لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارسال شود و ما کار را بر روی برنامه هفتم توسعه آغاز کردیم پس از ان بحثی  شد که لایحه بودجه را هم به دست مجلس برسانیم تا تاخیری ایجاد نشود. این تغییراتی که برنامه هفتم اول ارایه شود  یا بودجه، منجر شد  که در سازمان برنامه و بودجه هر دو را همزمان جلو ببریم.

وی در ادامه گفت: ولی چون تمام سازمان درگیر می شود قاعدتا با تاخیر انجام می شود ولی ما به موقع  لایحه را به دولت رساندیم اما در دولت بحث ها طولانی شد و به ریز وزرا  ومعاونین رئیس جمهور وارد بحث می شوند و تعداد زیادی از روزها از صبح تا شب بر روی تبصره کار شده و فکر میکنم اگر یک جلسه دیگر را برای بررسی تبصره ها بگذاریم، تمام می شود.   

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: چون بودجه دو مرحله ای شده آنچه  که باید برای مجلس بفرستیم با سنوات قبل فرق می کند،  یعنی الان تبصره ومنابع و مصارف به شکل کلان را برای مجلس بفرستیم و اگر مجلس تصویب کرد بعد باید جداول و ریز بودجه را بدهیم. جلسه ای که جمعه گذشته با رئیس مجلس داشتیم، آقای قالیباف  گفتند در این هفته تعیین تکلیف می شود و به دولت ابلاغ می شود که دو مرحله ای می شود و ما بر اساس آن تنظیم می کنیم وبودجه دو مرحله ای تقدیم مجلس می شود.

وی در رابطه با قانون برنامه هفتم توسعه مطرح کرد: برای تهیه قانون برنامه هفتم توسعه دارد کار می‌شود. سیاست‌های کلی تازه ابلاغ شده و به سرعت نمی‌شود برنامه هفتم را نهایی کرد، هرچند موسسات تحقیقاتی ما از سال گذشته اقدامات خود را آغاز کرده‌اند. معمولا به این ترتیب است که اطلاعاتی که از مراکز تحقیقاتی ما می‌آید به سازمان برنامه و بودجه می‌رسد و بررسی‌ها از سطح کارشناسان تا معاونت‌ها آغاز می شود و در ستاد تنظیم برنامه هفتم، جمع بندی انجام می‌شود که این روند زمان بر است. امیدواریم پس از آنکه سازمان برنامه و بودجه از تهیه برنامه بودجه آزاد شد، بلافاصله برنامه هفتم را با قوت و صرف نیروی بیشتر در کوتاهترین زمان به دولت برسانیم. امیدوارم بررسی بودجه در دولت خیلی طول نکشد، البته بررسی بودجه در دولت طول کشید و خیلی وارد بحث‌های جزئی و کارشناسی شده که البته خوب است چون موضوعات پخته‌تر می شود.

انتهای پیام