شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قائم#مستند

قائم مقام معاون سیما از قدرت و اهمیت مستند گفت

قائم مقام معاون سیما از قدرت و اهمیت مستند گفت

سلیم غفوری در بازدید از خانه جشنواره "سینماحقیقت" و تاکید بر اهمیت این رویداد سینمایی گفت: این جشنواره بهار سینمای مستند بوده و در آن نتیجه یک سال تولید و تلاش مستندسازان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛سلیم غفوری قائم‌مقام معاون سیما درباره سینمای مستند و جشنواره «سینماحقیقت» گفت: سینمای مستند می‌خواهد آن چیزی که در واقعیت وجود دارد را به تصویر بکشد و به جامعه منتقل کند. در واقع چون فیلم مستند برگرفته از واقعیت‌های جامعه بوده، طبیعتاً از اثرگذاری بیشتری نیز برخوردار است، چون بی‌واسطه با مخاطب صحبت می‌کند و مخاطب آن چیزی که عینی بوده و وجود دارد را می‌بیند و لمس می‌کند.

او ادامه داد: بنابراین مستند همیشه از تأثیرگذارترین گونه‌های تولید و برنامه‌سازی بوده است. برخی از مستندها در این سال‌ها به عینه و با ایجاد یک موج اجتماعی گسترده که در اکثر مواقع منجر به اصلاح یا حل بعضی از مسائل جامعه شده، این موضوع را اثبات کردند. این نشان دهنده اهمیت و قدرت مستند بوده که برگرفته از حقیقت و واقعیات عینی است.

قائم‌مقام معاون سیما در ادامه بیان کرد: جشنواره سینما حقیقت بهار سینمای مستند است که در آنجا نتیجه یک سال تولید و تلاش مستندسازان عرضه می‌شود و آثار در آن باهم رقابت می‌کنند. در واقع جشنواره «سینماحقیقت» کمک می‌کند تا آثار دیده شوند، ضریب گرفته و مورد نقد و بررسی قرار گیرند. همه این موارد نشان از اهمیت این رویداد سینمایی در فضای مستند است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: در این سال‌ها جشنواره «سینماحقیقت» از رشد خوبی برخوردار بوده و از جانب مستندسازان و مخاطبان سینمای مستند با اقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شده است.

غفوری در پایان گفت: این استقبال به‌گونه‌ای بوده که معمولاً اگر دوستان در رسیدن به سالن نمایش مستند کمی دیر اقدام کنند، احتمالاً نمی‌توانند فضای خالی پیدا کنند. همه این موارد نشان دهنده رشدی است که در این سال‌ها سینمای مستند داشته و توانسته با مخاطب خودش ارتباط درستی برقرار کند.

انتهای پیام