شهر خبر

بن بست اپوزیسیون در پروژه تخریب تیم ملی ایران/ چند درصد مردم از شکست تیم ملی خوشحال شدند؟

بن بست اپوزیسیون در پروژه تخریب تیم ملی ایران/ چند درصد مردم از شکست تیم ملی خوشحال شدند؟

ایسپا در آخرین نظرسنجی خود به بررسی احساس مردم ایران نسبت به شکست و پیروزی تیم ملی فوتبال در مقابل تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز پرداخته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، همزمانی جام جهانی قطر با نا آرامی ها در ایران، بسیاری از ایرانیان خارج نشین و همچنین برخی از مخالفان جمهوری اسلامی در داخل کشور را بر آن داشت تا با سیاسی کردن این تورنومنت ورزشی، وطن پرستی را هدف قرار دهند و تیم ملی ایران را به حاشیه بکشانند.

این تلاش ها نمود بیرونی خود را پس از بازی ایران و انگلیس و باخت تیم ملی ایران نشان داد، سر دادن شعارهای سیاسی و شادی با پرچم انگلیس در خیابان ها نمونه ای از حمله به تیم ملی و اعتراض به حمایت های مردمی بود.

این تلاش ها به فضای مجازی هم کشیده شد، پخش عکس و فیلم از شادی برخی مخالفان به دلیل باخت تیم ملی مقابل انگلیس، کامنت های منفی زیر پست های حمایت از تیم ملی و تحلیل های اپوزوسیون ها نمونه ای از مبارزه با حس وطن پرستی مردم ایران بود.

پس از بازی ایران با ولز و پیروزی تیم ملی ایران ورق برگشت، شادی مردم در خیابان های تهران و سایر نقاط ایران بسیاری از این ضربه ها را خنثی کرد تا اینکه نوبت به بازی حساس ایران با آمریکا رسید.

پست+اینستاگرام+سایت+رهبر+انقلاب+پس+از+پیروزی+ایران+مقابل+ولز

هرچند تیم ملی ایران مقابل آمریکا شکست خورد اما همزمان با این شکست، علی رغم تلاش های صورت گرفته و القای رضایت عمومی از شکست ایران، پروژه تخریب تیم ملی به بن بست رسید.

اما سوال اینجاست که واقعاً چند درصد مردم ایران از شکست تیم ملی در برابر انگلیس و آمریکا خوشحال شدند؟

چند درصد مردم از باخت ایران مقابل انگلیس ناراحت شدند؟

ایسپا در آخرین نظرسنجی خود به بررسی احساس مردم ایران نسبت به شکست و پیروزی تیم ملی فوتبال در مقابل تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز پرداخته است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک نظرسنجی از جامعه شهری و روستایی کشور با تعداد نمونه ۱۰۰۸ نفر به صورت تلفنی انجام داده است.

پاسخگویان این نظرسنجی با استفاده از شماره تلفن‌های ثابت و موبایل به صورت تصادفی انتخاب شده اند. نظرسنجی با کنترل مشخصات پاسخگویان شامل سن، جنس و محل سکونت انجام شده و نرخ پاسخگویی ۵۰ درصد بوده است.

۵۰.۹ درصد پاسخگویان مرد و ۴۹.۱ درصد زن بوده اند، ۳۵.۵ درصد در ر ده سنی ۱۵ تا ۳۰ سال، ۳۷.۴ درصد در رده سنی ۳۱ تا ۴۹ سال و ۲۷.۲ درصد در رده سنی ۵۰ سال و بالاتر بوده‌اند.

براساس نتایج این نظرسنجی ۴۲.۵ درصد پاسخگویان اعلام کرده اند به میزان زیاد و خیلی زیاد علاقمند به تماشای مسابقات فوتبال هستند و ۱۳.۴ درصد تا حدودی علاقه دارند.

تماشای+بازی+ایران-آمریکا+در+کافه

۴۴.۱ درصد نیز یا اصلاً علاقه ندارد یا علاقه کمی به تماشای مسابقات فوتبال دارند. ۶۰.۷ درصد پاسخگویان هم اعلام کرده‌اند مسابقات ایران در جام جهانی فوتبال را دیده‌اند.

براساس نتایج نظرسنجی ۶۶.۱ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد بینندگان مسابقات ایران در جام جهانی بعد از باخت ایران در مقابل انگلیس ناراحت شدند و ۶.۸ درصد کل پاسخگویان (۵.۷ درصد بینندگان مسابقات ایران) از نتیجه خوشحال شدند.

۲۶.۸ درصد کل پاسخگویان نیز حس خاصی نداشتند که این میزان برای بینندگان بازی‌های ایران ۱۳.۸ درصد بوده است.

خوشحالی 90 درصدی مردم ایران از پیروزی مقابل ولز

در سؤال بعدی در خصوص حس پاسخگویان بعد از پیروزی مقابل ولز سؤال شده است که طبق نتایج، ۷۷.۸ درصد کل پاسخگویان از نتیجه خوشحال شدند، ۱۸.۷ درصد حس خاصی نداشتند و ۱.۳ درصد نیز ناراحت شدند.

برحسب بینندگان مسابقات ایران نیز ۹۰.۸ درصد از نتیجه بازی با ولز خوشحال و ۱.۸ درصد ناراحت شدند. ۷.۳ درصد نیز حس خاصی نداشته اند.

براساس نتایج نظرسنجی ۷۸.۳ درصد کل پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیاد دوست داشتند تیم ایران در مقابل آمریکا پیروز شود. ۴.۸ درصد دوست نداشتند پیروز شود و ۱۶.۷ درصد آن‌ها نیز برایشان فرقی نمی کرد.

شادی+مردم+پس+از+برد+تیم+ملی+ایران+مقابل+ولز+

اعداد برحسب ببیندگان بازی های ایران نشان می دهد ۸۹.۹ درصد ببیندگان بازی های ایران به میزان زیاد و خیلی زیاد دوست داشتند ایران مقابل آمریکا پیروز شود. ۲.۷ درصد دوست نداشتند پیروز شود و ۷.۴ درصد بینندگان نیز برایشان فرقی نمی‌کرد.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۸.۵ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقد بودند تیم ایران به مرحله بعدی بازی‌ها صعود خواهد کرد. ۱۳.۴ درصد کل پاسخگویان و ۹.۳ درصد ببیندگان هم فکر می‌کردند ایران به مرحله بعد صعود نخواهد کرد و مابقی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

مخالفت 40 درصدی با انعکاس مسائل سیاسی در بازی های جام جهانی

نتایج نظرسنجی نشان می دهد مردم عملکرد کارلوس کی­روش سرمربی تیم ملی را مطلوب ارزیابی کرده اند. بر این اساس ۵۴.۹ درصد کل پاسخگویان و ۶۹.۹ درصد بینندگان بازی‌های ایران عملکرد وی را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند. در مقابل ۱۴.۵ درصد (۱۲.۳ درصد بینندگان بازی های ایران) عملکرد وی را ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کردند.

در سؤال دیگری از پاسخگویان سؤال شده است، شما با انعکاس مسائل سیاسی کشور در بازی‌های جام جهانی توسط بازیکنان تیم ملی ایران موافقید یا مخالف.

۴۰.۷ درصد کل پاسخگویان با این امر مخالفند و ۲۰.۶ درصد با انعکاس مسائل سیاسی در بازی‌های جام جهانی توسط بازیکنان موافقند، ۳۶.۹ درصد نیز نظری نداشته‌اند.

اعداد بر حسب ببیندگان بازی‌های ایران نشان می‌دهد ۴۹.۸ درصد با انعکاس مسائل سیاسی توسط بازیکنان مخالفند و ۱۹.۶ درصد موافقند، ۲۹ درصد نظری ندارند.

شادی+مردم+تهران+پس+از+پیروزی+تیم+ملی+(+۱+)

در ادامه از مردم سؤال شده است بعضی معتقدند با توجه به شرایط کشور بازیکنان تیم ملی بعد از برد در برابر ولز نباید خوشحالی می‌کردند نظر شما چیست؟  ۶۱.۷ درصد کل پاسخگویان و ۷۳.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقدند باید خوشحال می‌کردند. ۱۵.۴ درصد کل پاسخگویان نیز گفته‌اند نباید خوشحالی می‌کردند. این عدد برای ببیندگان مسابقات ایران ۱۱ درصد است، بقیه پاسخگویان گفته‌اند فرقی ندارد.

انتهای پیام