شهرخبر

اطلاعیه مهم دانشگاه شریف درباره برخی اتفاقات

در پی برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر علیه دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه اطلاعیه‌ای در این باره صادر کرد.

دانشگاه شريف

به گزارش همشهری آنلاین، اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه شریف درباره رخی فضاسازی‌های رسانه‌ایبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در این اطلاعیه آمده است: پیرو برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر علیه دانشگاه صنعتی شریف، نکاتی را به اطلاع عموم ملت شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف می‌رسانیم:

۱- همه رویدادهای دانشگاه توسط مدیریت دانشگاه به دقت رصد شده و اقدام مناسب و پیگیری متناسب با آن از طریق فرآیندها و مراجع داخلی دانشگاه و در موارد امنیتی توسط نهادهای مربوطه کشوری به عمل آمده و می‌آید. ما به نمایندگی از اعضای خانواده دانشگاه صنعتی شریف، از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم اخبار و رویدادهای مربوط به دانشگاه شریف را ضمن راستی آزمایی، با خویشتنداری به انتشار رسانده و با در نظر گرفتن شرایط حساس دانشگاه، خواسته یا ناخواسته به عاملی برای افزایش فشارهای بیرونی بر خانواده دانشگاه صنعتی شریف تبدیل نشوند. امروز که خانواده بزرگ شریف با تفاهمی جمعی به دنبال تحقق اصول منشور اجتماعی دانشگاه است، یاری و همراهی رسانه‌ها می‌تواند به بهبود فضای دانشگاه و عبور از شرایط موجود کمک کند.

۲- تمام تلاش مسئولین دانشگاه، معطوف بر یافتن راه‌حل‌هایی خردمندانه برای مشکلات امروز دانشگاه است. مواجهه‌ سریع و قهرآمیز با برخی هنجارشکنی‌ها، اولین راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد، اما آن‌چه می‌تواند تضمین‌کننده‌ ثبات و آرامش در محیط دانشگاه باشد، دوری از هیجان و تمرکز بر مواجهه‌ عقلانی با اتفاقات تلخ این روزهاست. مسئولین دانشگاه عمیقاً بر این باورند که برخی هنجارشکنی‌های اخیر، معلول هیجان‌زدگی، اشتباه، و غلبه‌ احساسات جوانی بر برخی دانشجویان دانشگاه است و مواجهه‌ پدرانه با این اقدامات احساسی، می‌تواند به جلوگیری از تکرار وقایع تلخ در دانشگاه کمک‌کننده باشد.

۳- بدیهی است که در یک خانواده دانشگاهی بزرگ، برخی اشتباهات که گاهی توسط چند دانشجو انجام می‌شود و بعضاً انتشار رسانه‌ای پرحجمی پیدا می‌کند، قابل تسری به مجموعه دوازده‌ هزار نفری دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی شریف نیست و نمی‌توانند مانع درخشش خدمات ارزنده‌ای که استادان این دانشگاه و ده‌ها هزار دانش‌آموخته آن به صنایع و فناوری‌های راهبردی کشور داشته‌اند و رشادت صدها شهید این دانشگاه از شهدای دفاع مقدس تا دانشمندان شهید دانش‌آموخته این دانشگاه باشد.