شهر خبر

طباطبایی: بزرگترین کاروان ورزشی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند

طباطبایی: بزرگترین کاروان ورزشی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند

رییس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه بزرگترین کاروان ورزشی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهیم کرد، گفت: با حمایت وزیر ورزش و جوانان با تیم کامل به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا،  سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته کشورمان درباره حضور کاروان کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ اظهار داشت: کاروان کاراته کشورمان با نام «ایرانِ ما» جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 سه‌شنبه شب 22 آذر ماه با پرواز اختصاصی تهران را به مقصد تاشکند ازبکستان ترک می‌کند.

وی افزود :هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا بزرگسالان و بیستمین دوره قهرمانی آسیا در رده‌های سنی پایه و اولین دوره رقابت‌های پاراکاراته طی روزهای 25 لغایت 29 آذر ماه در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون کاراته خاطر نشان ساخت:این مسابقات با حضور 743 ورزشکار از 28 کشور آسیایی (کامبوج، چین تایپه، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، عراق، ایران، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، پاکستان، فلسطین، فیلیپین، قطر، کره، عربستان، سنگاپور، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، امارات، ازبکستان و ویتنام) در چهار رده نوجوانان، جوانان، زیر 21 سال و بزرگسالان و در دو بخش انفرادی و تیمی پیگیری خواهد شد.

طباطبایی درخصوص کاروان ایران در این رقابت‌ها طی توضیحاتی گفت:تیم ملی کشورمان در این مسابقات با 62 ورزشکار در 53 رده، تیم ژاپن با 61 ورزشکار، قزاقستان با 60 نماینده و تیم میزبان نیز با 53 ورزشکار، کشورهایی هستند که بیشترین شرکت‌کننده را در این مسابقات دارند.

وی افزود: همچنین روز پنجشنبه 24 آذر نیز کنگره فدراسیون کاراته آسیا با حضور رؤسای فدراسیون‌های ملی برگزار می‌شود.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش،حضور در رویدادهای مختلف ورزشی را محکی برای ورزشکاران دانست وگفت: شرکت در رویدادها و میادین مختلف ورزشی می تواند ضمن افزایش تجربه و شناخت حریفان، زمینه موفقیت در رویدادهای بزرگی چون بازیهای آسیایی رامهیا کند..

وی با بیان اینکه تمامی کشورها با نفرات کامل درمسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کنند خاطر نشان ساخت: درچندسال اخیر کشورهای ازبکستان ،قزاقستان ،عربستان به عنوان مدعیان جدید به جمع بهترینهای آسیا اضافه شدند.

رییس فدراسیون کاراته، حضوردختران کاراته کا را در تمامی میادین پررنگ دانست و بیان کرد:در مسابقات قهرمانی آسیا دختران همپای پسران در این دوره از مسابقات حضور دارند و در مسابقات انتخابی تعداد دختران بیشتر از پسران بوده و این نشان می دهد که جامعه هدف دختران ما جامعه ی بزرگتری است .

وی در ادامه به نحوه انتخاب اعضای تیم ملی کاراته اشاره کرد و اظهار داشت : ظرفیت وتوانمندی کاراته کاها در انتخابی ها مشخص می شود و امکان دارد یک نفر دریک انتخابی پیروز و به عنوان نفر ایران معرفی شود و به اردوی تیم ملی راه پیدا کند ، البته نظر مربیان هم شرط است و در مسابقات قهرمانی آسیا ترکیبی از جوانان و با تجربه ها را اعزام می کنیم .

طباطبایی با بیان اینکه کاراته ایران سبک جدیدی را به دنیا معرفی کرده است، افزود: سطح فنی کاراته ایران مرهون مربیان بزرگی بوده که سالها ی دور برای این رشته زحمت کشیدند وامروزه مربیان ما بهترین مربیان جهان هستند و بیش از 35کشور در دنیا از توان فنی ایران استفاده می کند .

وی با اشاره به برنامه های توسعه ایی فدراسیون درحوزه آموزش ادامه داد: ما نه تنها در کاراته نیاز به مربی خارجی نداریم بلکه به سایر کشورها هم مربی معرفی کردیم و در حال حاضر در بیشتر کشورهای از ظرفیت کاراته ایران استفاده می کنند.

رییس فدراسیون کاراته ابراز امیدواری کرد با تکیه بر زحمات مربیان، تلاش ورزشکاران و اردوهای برگزار شده، ورزشکاران ما بتوانند با کسب مدال‌های خوش رنگ،پرچم کشورعزیرمان را در ازبکستان به اهتزار درآورند.

انتهای پیام