شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید#فدراسیون جهانی#کشتی#وزن

فدراسیون جهانی سوپراستار جدید کشتی ایران را معرفی کرد

درخشش کشتی گیر سنگین وزن ایران با واکنش اتحادیه جهانی کشتی روبه رو شده است.

امیررضا معصومی

به گزارش همشهری آنلاین امیررضا معصومی در دو سال اخیر افتخاری نبوده که کسب نکند. این جوان ۱۹ ساله، بعد از آنکه در رده سنی نوجوانان قهرمان جهان شد، در رده سنی جوانان هم به عنوان قهرمانی رسید که در هر دو رقابت نشان داد یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبای جهانی خود در این دو رده سنی است.

همین شرایط و کشتی‌های کم نقصش در مسابقات باعث شد که اتحادیه جهانی و کشتی‌دوستان در سراسر جهان او را دقیق‌تر دنبال کنند. 

امیررضا به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان در سال ۲۰۲۲ هم رسید و بعد از آنکه یدالله محبی را از پیش رو برداشت، مغلوب امیرحسین زارع شد و بار دیگر به تیم ملی جوانان بازگشت.

پیش از آنکه تیم جوانان ایران برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ راهی بلغارستان شود، سایت‌های آمریکایی به شدت اخبار مربوط به معصومی را دنبال می‌کردند، او گزینه جذابی برای آنها بود، چراکه هم فرزند یک قهرمان بزرگ نامدار بوده و هم با کشتی‌های فوق‌العاده‌اش نوید رقابت زیبایی با امیرحسین زارع را در انتخابی تیم ملی ایران می‌داد

معصومی در ادامه برای تکمیل طلاهای خود در رده‌های سنی مختلف، به مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا رفت و آنجا هم طلا گرفت و این کارنامه فوق‌العاده از او یک مهره مطمئن و خوش آتیه ساخت که کادرفنی تیم ملی تصمیم بگیرد این کشتی‌گیر را به جام‌جهانی آمریکا اعزام کند.

معصومی در جام‌جهانی همه حریفانش را با اقتدار برد، کشتی‌گیران ژاپن، منتخب جهان و آمریکا مقابل این جوان کم سن و سال حرفی برای گفتن نداشتند و حالا پیج رسمی اتحادیه جهانی با انتشار فیلم مبارزه او برابر زیلمر آمریکایی، امیررضا معصومی را سوپراستار بعدی سنگین‌وزن ایران معرفی کرده است. سوپراستاری که امسال نبرد جالب و هیجان انگیزی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با امیرحسین زارع خواهد داشت.