شهر خبر

هم دستان کی روش : باند مخالف اسکوچیچ و ستاره های پرسپولیس و استقلال

بحث ماندن یا رفتن کی‌روش همچنان سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران است.

هم دستان کی روش : باند مخالف اسکوچیچ و ستاره های پرسپولیس و استقلال

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

تیم ملی بازهم در صعود از مرحله گروهی جام جهانی ناکام ماند و نتوانست رویای صعود را محقق کند. کی‌روش که برای سومین جام جهانی متوالی روی نیمکت تیم ملی نشست، درحالی که می‌توانست با یک امتیاز از بازی مقابل آمریکا ما را به مرحله حذفی ببرد، با اشتباهاتش و همچنین نمایش ضعیف ملی پوشان موفق به انجام این کار نشد. قرارداد کی‌روش با تیم ملی بعد از حذف کشورمان به پایان رسید.کی‌روش که محبوبیت زیادی بین رسانه ها و مردم ایران داشت، دیگر حمایت آن ها را ندارد و کارشناسان هم معتقدند او اصلا گزینه مناسبی برای تیم ملی نیست. مدیران فدراسیون فوتبال که با هدف صعود و گرفتن نتایج خوب در قطر، اسکوچیچ را برکنار و کی‌روش باتجربه را بازگرداندند، به هدفشان نرسیدند و تیم ملی با کسب ۳ امتیاز در گروه خود سوم شد.

هنوز مشخص هم نیست که فدراسیون فوتبال می‌خواهد با کی‌روش ادامه دهد یا خیر.مدیران فدراسیون فوتبال هم هنوز نسبت به این موضوع به جمع بندی نرسیدند. جو عمومی‌و نظر کارشناسان نسبت به ادامه کار با کی‌روش بسیار منفی است و تقریبا اکثر اهالی فوتبال معتقدند تیم ملی با او در جام ملت‌های آسیا هم موفق نخواهد شد.موافقان کی‌روش اما اکثرا در داخل تیم ملی و بین بازیکنان هستند. تعداد زیادی از بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند، مخالف کی‌روش هستند و در مقابل چند ستاره تیم ملی هم به شدت دوست دارند کی‌روش در تیم ملی بماند. در این گزارش به حامیان جدی کی‌روش و علت حمایت آن ها از سرمربی پرتغالی می‌پردازیم.

مهدی طارمی‌

حامی‌شماره یک کارلوس کی‌روش کسی نیست جز مهدی طارمی. فوق ستاره تیم ملی و باشگاه پورتو که در جام جهانی هم موفق شد ۲ گل بزند، همواره از کی‌روش به عنوان یکی از بهترین مربیان خود نام برده است. جالب است بدانید که مهدی در اکثر تصمیمات ورزشی زندگی خود از کارلوس مشورت می‌گیرد و نظر کی‌روش برای او خیلی اهمییت دارد. طارمی برای اولین بار توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و به همراه او در ۲ جام جهانی حاضر بود. مهدی معتقد است بهترین گزینه برای تیم ملی همچنان کی‌روش است و تیم ملی می‌تواند با او موفق شود. گفتنی است طارمی یکی از اعضای اصلی باند مخالف اسکوچیچ بود و نقش پررنگی در برکناری سرمربی سابق تیم ملی داشت.

احسان حاج صفی

کاپیتان تیم ملی که سومین جام جهانی خود را با کی‌روش پشت سر گذاشته، بعید است شانسی برای حضور در جام جهانی بعدی داشته باشد. شاید کی‌روش هم در تیم ملی بماند، دیگر احسان را به تیم ملی دعوت نکند. با این حال کاپیتان پا به سن گذاشته تیم ملی جزو حامیان کارلوس است و دوست دارد او در تیم ملی بماند. حاج صفی که مثل طارمی جزو مخالفان سرسخت اسکوچیچ بود، امیدوار است با ماندن کی‌روش شانس حضور در جام ملت های آسیا را داشته باشد.گفتنی است در صورتیکه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می‌ماند، حاج صفی و چند بازیکن دیگر تیم ملی می‌بایست قبل از جام جهانی از فوتبال ملی خداحافظی می‌کردند، چرا که سرمربی کروات قصد داشت این بازیکنان را خط بزند.

کریم انصاریفرد

کریم هم درست مثل دوست صمیمی‌اش احسان، می‌داند به پایان راه خود در تیم ملی رسیده و بعد از تجربه ۳ جام جهانی دیگر باید از فوتبال ملی خداحافظی کند. هرکسی جای کی‌روش روی نیمکت تیم ملی قرار بگیرد، انصاریفرد را دعوت نخواهد کرد و کریم هم که به خوبی این موضوع را می‌داند، تنها یک شانس هرچند اندک برای حضور در جام ملت های آسیا سال آینده دارد و آن هم ماندن کی‌روش است.

ضمن اینکه فراموش نکنیم اگر کی‌روش سرمربی تیم ملی نبود، انصاریفرد شاید به جای ۳ جام جهانی، تنها حضور دریک جام جهانی را در کارنامه اش داشت.

رامین رضاییان

اسکوچیچ اعتقادی به رامین نداشت ولی کی‌روش که برگشت، امیدهای رضاییان برای بازی در دومین جام جهانی زنده شد. رامین در دو بازی مقابل ولز و آمریکا در ترکیب ثابت تیم ملی بازی کرد و انصافا هم جزو معدود خوب های تیم ملی بود. رامین حالا با گلزنی در جام جهانی شانس این را دارد که حتی بدون کی‌روش هم به کارش در تیم ملی ادامه دهد. با این حال او محبت های کارلوس را فراموش نمی‌کند و یکی از حامیان اصلی کی‌روش به حساب می‌آید.

سردار آزمون

ستاره لژیونر فوتبال ایران که جزو حامیان اسکوچیچ بود، بعد از حذف تیم ملی هم از ماندن کی‌روش حمایت کرد. با این حال اگر کی‌روش جدا شود، باز هم در جایگاه سردار به عنوان بازیکن فیکس تیم ملی خللی ایجاد نخواهد شد. آزمون مدل شخصیتی خاصی دارد و آن هایی که از نزدیک او را می‌شناسند، می‌دانند که سردار منافع تیم ملی را به هرچیزی ترجیح می‌دهد. آزمون نه با ماندن کی‌روش مشکلی دارد و نه با جدایی او زانوی غم بغل خواهد گرفت. سردار با توجه به سنی که دارد، در جام جهانی بعدی هم حاضر خواهد بود و جایگاه او در تیم ملی تضمین شده است.

علی کریمی

مدت ها به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و حتی نزدیک بود قراردادش با کایسری اسپور فسخ شود. کریمی که کلا زیاد مصدوم می‌شود، با تنها چند بازی قبل از جام جهانی توانست مجوز حضور در جام جهانی را کسب کند. بدون تردید بزرگترین سورپرایز لیست تیم ملی حضور علی کریمی بود و این شگفتی با فیکس بازی کردن مقابل انگلیس چندین برابر شد. بعید است کریمی با حضور مربی دیگری بتواند بازی در تیم ملی را تجربه کند و به همین دلیل او هم حامی‌تمام قد کی‌روش است. کریمی که یکی از ضعیف ترین بازیکنان ما در جام جهانی بود، در کمال تعجب در هر ۳ دیدار تیم ملی به میدان رفت و حالا تنها امیدش برای حضور در جام ملت های آسیا ماندن کی‌روش خواهد بود.

روزبه چشمی

یکی دیگر از سورپرایزهای کی‌روش در جام جهانی بود. خیلی ها هنوز دلیل دعوت این بازیکن را پیدا نکرده بودند که ناگهان ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس و حضور ثابت چشمی‌در این بازی، حسابی آن ها را تحت تاثیر قرار داد. چشمی‌آنقدر ضعیف کا کرد که کی‌روش بلافاصله در بین دو نیمه او را بیرون کشید. با این حال روزبه در بازی مقابل ولز گلزنی کرد و زمینه ساز پیروزی تیم ملی شد. چشمی‌در حالی دومین جام جهانی خود را تجربه کرد که حضورش در هر دو جام جهانی با انتقادات زیادی همراه بود. بازیکن استقلال به خوبی می‌داند که چقدر مدیون کی‌روش است و طبیعی است که جزو حامیان سرسخت او باشد.

مرتضی پورعلی گنجی

اولین بار توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و همواره از او به عنوان یکی از بهترین مربیانش نام برده است. مرتضی درصورتی که اسکوچیچ می‌ماند، شانس حضور در جام جهانی را از دست می‌داد ولی بازگشت ناگهانی کی‌روش مثل یک انرژی مضاعف برای مدافع پرسپولیس بود. مرتضی عملکرد نسبتا خوبی در جام جهانی داشت و اگر مربی دیگری هم جای کی‌روش روی نیمکت تیم ملی قرار بگیرد، احتمال اینکه این بازیکن را دعوت کند، وجود دارد. با این حال پورعلی گنجی حمایت خودش را از کی‌روش پنهان نکرد ودر همان ابتدای ورود به تهران بعد از جام جهانی در حمایت از کارلوس مصاحبه کرد و او را بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی نامید.

میلاد محمدی

میلاد نمره قبولی در جام جهانی نگرفت و نمایش خوبی نداشت. خیلی ها به خاطر دعوت از محمدی به کی‌روش انتقاد کردند که به نظر منطقی بود. محمدی که فصل خوبی را هم در تیم باشگاهی اش سپری نکرده، برای دومین بار راهی جام جهانی شد و در هر ۳ بازی تیم ملی هم فیکس بازی کرد. میلاد هم به خوبی می‌داند که در صورت رفتن کی‌روش، شانسی برای ماندن در تیم ملی ندارد و از همین رو یکی از حامیان سرمربی پرتغالی به حساب می‌آید.

مخالفان

وحید امیری، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، امیرعابدزاده بازیکنانی هستند که فرصت زیادی برای بازی در جام جهانی بدست نیاوردند. طبیعی است که امیری، خلیل زاده و کنعانی زادگان انتظار داشتند حتی به صورت فیکس در تیم ملی به میدان بروند ولی کی‌روش این فرصت را به آن ها نداد. این عده ترجیح می‌دهند کی‌روش جدا شود و با سرمربی بعدی هم همچنان بتوانند شانس حضور در تیم ملی را داشته باشند و در جام ملت های آسیا به میدان بروند.

تکلیف بقیه بازیکنان چه می‌شود؟

شاید بپرسید تکلیف بقیه بازیکنان تیم ملی چه خواهد شد و آن ها نظرشان در مورد کی‌روش چیست؟.

نفراتی مثل علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی، علی قلی زاده، صادق محرمی، مجید حسینی، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون نفراتی هستند که کی‌روش را هم قبول دارند ولی با جدایی او و آمدن مربی دیگر هم مشکلی ندارند. این عده به دلیل کیفیتی که دارند، معتقدند هر کسی روی نیمکت تیم ملی قرار بگیرد، می‌توانند در تیم ملی حضور پیدا کنند و از همین رو ترجیح دادند در این مقطع واکنشی نشان ندهند.