شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

نبرد چینی‌ها با کرونا؛ ایجاد صف‌های طولانی در مقابل مراکز درمانی

نبرد چینی‌ها با کرونا؛ ایجاد صف‌های طولانی در مقابل مراکز درمانی

با کاهش چشمگیر محدودیت‌های کرونایی در چین، مردم این کشور برای انجام آزمایش کرونا در مقابل مراکز درمانی صف کشیده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با کاهش چشمگیر محدودیت‌های کرونایی در چین، علایم جدید گسترش سریع این ویروس به وضوح دیده می‌شود به طوری که مردم این کشور برای انجام آزمایش کرونا در مقابل مراکز درمانی صف کشیده‌اند.

چند روز پیش مقامات چین در آخرین گا‌م‌های کاهش محدودیت‌های کرونایی در پی اعتراض گسترده مردم این کشور، بسیاری از محدودیت‌ها از جمله نیاز به ارائه تست منفی کرونا برای ورود به سوپر مارکت‌ها و ادارات این شهر را برداشتند.

براساس این گزارش، قانون انجام آزمایش پیش از بسیاری از فعالیت‌ها لغو شده و اعمال قرنطینه نیز بسیار محدود شده و همچنین قرار است از امروز اپلیکیشنی که تمام مردم چین ملزم به نصب آن بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود شده بودند و از طریق آن تاریخچه سفر و تردد افراد به مناطق درگیر با ویروس ثبت می‌شد، غیرفعال شود.

براساس گزارشی که امروز منتشر شده، با لغو بسیاری از این محدودیت‌های کرونایی، در شهرهای بزرگی همچون پکن و ووهان، شاهدان از ایجاد صف‌های طولانی در مقابل کلینیک‌ها و مراکز درمانی برای تست کرونا خبر داده‌اند.

یک متخصص بیماری‌های تنفسی در بیمارستانی در پکن در گفتگو با یک روزنامه اظهار کرد از زمان کاهش محدودیت‌های کرونایی، شمار بیمارانی که به بخش اورژانس و کلینیک‌های تب مراجعه می‌کنند، در حال افزایش است.

براساس این گزارش پس از مشاهده افزایش شمار مبتلایان، برخی مردم بر این باورند که با وجود لغو بسیاری از محدودیت‌ها، هر کس باید خود مراقب سلامتی‌اش باشد و و مسئولیت حفظ سلامتی‌اش را بپذیرد و باید تا جایی که می توان بیرون نرفت.  

همچنین براساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، مردم پکن از کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش شمار موارد مبتلا و بسته بودن بسیاری از مغازه‌ها و مراکز تجاری از بیم شیوع ویروس، ناامید و دلسرد شده‌اند.

با وجود لغو بسیاری از محدودیت‌ها و خوشحالی مردم از شروع دوباره جریان عادی زندگی در بسیاری از شهرهای این کشور، در حال حاضر مردم زیادی از جمله ساکنان پکن با آمار بالای مبتلایان مواجه هستند.

شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که بسیاری از صاحبان مغازه‌ها به علت ابتلای کارکنانشان به کرونا و قرنطینه شدن، مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود شده و بسیاری دیگر تصمیم گرفته‌اند تا به دلیل خطر بالای ابتلا، از خانه‌های خود خارج نشوند.

برخی مردم به خصوص سالمندانی که هنوز واکسن نزده‌اند، نگران شیوع گسترده بیماری و ابتلا به کرونا هستند و نگرانی‌هایی نیز درباره تضعیف و شکست سیستم سلامتی چین با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی وجود دارد.

ماه گذشته مردم در بسیاری از شهرهای چین در اعتراض به سیاست‌های سختگیرانه کرونایی و فشار مضاعف بر زندگی‌شان، به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده و خواستار لغو این محدودیت‌ها شدند.

دولت چین با مشاهده ادامه دار بودن این اعتراضات اعلام کرد که دنبال اعتراض‌های برآمده از خشم عمومی ناشی از اعمال قرنطینه سخت به جهت مهار کرونا، برخی قوانین اعمال شده در دوران همه گیری از جمله کاهش محدودیت‌ها و تعطیلی مراکز آزمایش گیری را اجرا می‌کند.

چند روز پیش نیز روزنامه چاینا دیلی در تیتری با این عنوان که « پکن خود را برای زندگی دوباره آماده می‌کند» نوشت: مردم آهسته آهسته به زندگی نرمال باز می‌گردند.

لغو بسیاری از محدودیت‌های کرونایی جرقه‌های مثبتی را در بین سرمایه گذاران به منظور بازگشایی دومین اقتصاد بزرگ دنیا که در نهایت منجر به افزایش رشد اقتصادی جهانی می‌شود، ایجاد کرده است.

کارشناسان اقتصادی انتظار دارند مسیر بازگشت چین به سلامت اقتصادی به علت وجود مشکلات اقتصادی فراوان ناهموار باشد زیرا همچنان کارگران زیادی خواستار دریافت مرخصی استعلاجی برای بهبودی کامل هستند.

انتهای پیام/