شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#والیبال#پیکان

والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان؛ پروجا قهرمان شد، پیکان پنجم

والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان؛ پروجا قهرمان شد، پیکان پنجم

پروجا تیم شگفتی‌ساز رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان با شکست ترنتینو که پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست بود به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان که از روز چهارشنبه 16 آذر شروع شده بود، با قهرمانی پروجا به پایان رسید.

دیدار رده‌بندی و فینال این مسابقات روز یکشنبه 20 آذر در بتیم برزیل پیگیری شد و در دیدار رده‌بندی سادا کروزیرو برزیل به مصاف ایتامبه میناس برزیل رفت و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید تا در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گیرد.

در این مسابقه که ست نخست آن در رقابتی تنگاتنگ با امتیاز 31 بر 29 به نفع ایتامبه به پایان رسید، تیم سادا کروزیرو در ست‌های دوم تا چهارم با نتایج 26 بر 24، 25 بر 21 و 25 بر 19 حریف را شکست داد تا جایگاه سوم را برای خود حفظ کند.

دیدار نهایی میان تیم‌های پروجا و ترنتینو، دو تیم ایتالیایی برگزار شد و در این مسابقه که چهار ست ادامه یافت پروجا، تیم شناخته شده این رقابت‌ها را سه بر یک شکست داد.

در این مسابقه هم همچون دیدار رده‌بندی تیم پروجا ست نخست را به حریف واگذار کرد، اما در ادامه بازی را به دست گرفت و پیروز میدان شد.

ترنتینو که در ست نخست با امتیاز 25 بر 20 پیش بود با جدی نگرفتن حریف در ست‌های بعدی با نتایج 25 بر 23، 27 بر 25 و 25 بر 19 نتیجه مسابقه را به حریف ایتالیایی خود واگذار کرد تا در جایگاه دوم مسابقات قرار گیرد.

به این ترتیب رده‌بندی نهایی تیم‌های حاضر در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان به این شرح است:

پروجا ایتالیا

ترنتینو ایتالیا

سادا کروزیرو برزیل

ایتامبه میناس برزیل

پیکان ایران

والی رناتا برزیل

در پایان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان تیم منتخب جام ۲۰۲۲ به شرح زیر معرفی شدند:

ارزشمندترین بازیکن: سیمونه جیانلی (پروجا)

بهترین پاسور: سیمونه جیانلی (پروجا)

بهترین قطر پاسور: ماتی کازیسکی (ترنتینو)

بهترین قدرتی‌ دریافت: الساندرو میکلتو (ترنتینو) – ویلفردو لئون (پروجا)

بهترین مدافعان وسط: مارکو پودراشچانین (ترنتینو) – فلاویو گالبرتو (پروجا)

بهترین لیبرو: لوکاس پروونزانو (ساداکروزیرو)

انتهای پیام