شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل

امین‌زاده: نداشتن صدا در سازمان ملل ظلم به ۴۰ میلیون زن ایرانی است/ گزارش‌های پیشرفت زنان ایرانی در سازمان ملل مطرح نمی‌شود

امین‌زاده: نداشتن صدا در سازمان ملل ظلم به ۴۰ میلیون زن ایرانی است/ گزارش‌های پیشرفت زنان ایرانی در سازمان ملل مطرح نمی‌شود

مشاور حقوقی و نماینده سابق مجلس حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را نادرست و ظالمانه در حق زنان ایران خواند و اظهار داشت: اینکه زنان ایرانی نتوانند صدایی درسازمان ملل داشته باشند به خصوص در کمیسیون مقام زن ظلم بزرگی به 40 میلیون زن ایرانی است.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی دولت سازدهم و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به رایزنی و تلاش آمریکا و کشورهای غربی مبنی بر حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، گفت: در خصوص ایران یک سری اطلاعات و داده‌هایی که واقعیت وضعیت زنان در ایران نیست درحال پخش شدن است.

وی ادامه داد: اما با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه آموزش، پژوهش، صنعت، کارآافرینی و فعالیت های سازمان های مردم نهاد که در طول دهه‌های اخیر در حال انجام است، ظرفیت‌های زنان رشد پیدا کرده و فعالیت‌های آنها به نوعی در خدمت توسعه کشور بوده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور سابق با تشریح جزئیات این پیشرفت‌ها، مطرح کرد: در حوزه آموزش پیشرفتی که داشتیم این است که امروز بیش از ۵۰ درصد دانشجوها دختر هستند و  در پژوهش نیز شاهد دستاوردها و اختراعات بزرگ و مهمی از سوی پژوهشگران زن هستیم و فضا به صورت کامل برای استفاده از توانایی واستعدادهایشان فراهم است؛ در حوزه صنعت و صنایع نیز شاهد حضور بانوان در شرکت های دانش بنیان هستیم که در کشورهای منطقه حتی درصدکمی نیز وجود ندارد.

امین‌زاده با انتقاد از اینکه گزارش‌های پیشرفت حوزه زنان ایران در سازمان ملل مطرح نمی‌شود، افزود: متاسفانه این گزارش ها هیچوقت به شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل نرسیده و براساس قطعنامه‌ای که بانی آن آمریکا است قصد دارند حذف ایران را با آرای بالایی از این کمیسیون رقم بزنند.

این نماینده اسبق مجلس این اقدام را نادرست و ظالمانه در حق زنان ایران خواند و اظهار داشت: اینکه زنان ایرانی نتوانند صدایی درسازمان ملل داشته باشند به خصوص در کمیسیون مقام زن ظلم بزرگی به 40 میلیون زن ایرانی است. 

انتهای پیام