شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسکواش#ورزشکار

مریم کیشانی فرهانی: به عنوان زن ورزشکار هیچ وقت تسلیم نشدم/ اسکواش طرفداران زیادی دارد

مریم کیشانی فرهانی: به عنوان زن ورزشکار هیچ وقت تسلیم نشدم/ اسکواش طرفداران زیادی دارد

مربی اسکواش گفت: به عنوان زن ورزشکار هیچ وقت تسلیم نشدم.

مریم کیشانی فرهانی، مربی اسکواش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت اسکواش در ایران اظهار کرد: خوشبختانه شرایط رشته اسکواش در ایران مطلوب است و استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد. به جرات می‌توانم بگویم که در ایران همه شهرهای ما کورت اسکواش دارند و فعالیت‌های خود را جدی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اسکواش ورزش چندان گرانی نیست، گفت: نمی‌توان اسکواش را جزو رشته‌های گران در نظر گرفت ولی چون یک رشته انفرادی است هم باید برای توپ هزینه کرد و هم کفش مخصوص احتیاج دارد، فردی که می‌خواهد فعالیت کند باید ببیند چه هدفی را دنبال می‌کند چون برخی را باشگاه‌ها با هزینه کمتر این تجهیزات را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهند.

دبیر کمیته استعدادیابی فدراسیون درباره مشکلات مالی هم بیان کرد: دغدغه همه فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی اسپانسر مالی است. اکثر تیم‌ها و حتی بچه‌هایی که بخواهند انفرادی در مسابقات شرکت کنند نیاز به یک اسپانسر قوی دارند اسپانسر هم زمانی به سمت یک رشته می‌آید که آن رشته بیشتر بین مردم شناخته شده باشد. خوشبختانه اسکواش در ایران طرفداران زیادی دارد ولی این پتانسیل وجود دارد که بتواند بیشتر از اینها دیده شود و منابع مالی بهتری جذب این رشته شود.

مربی اسکواش در پایان در واکنش به این پرسش که آیا به عنوان یک زن از فعالیت در ورزش با وجود چالش‌هایی که وجود دارد خسته نشدید، گفت: کلا زندگی پر از چالش‌های زیاد است ولی من از بچگی وارد عرصه ورزش شدم هیچ وقت تسلیم نشدم، ورزش به من آرامش می‌دهد، من  ورزش را در کرونا هم نتوانستنم از زندگی خودم حذف کنم و  حتی موارد پیش آمده که با چیزهایی روبرو شدم که بر وفق مرادم نبوده اما دوباره برگشتم و از نو شروع کردم.

انتهای پیام