شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برزیل#خاورمیانه
سفیر برزیل در ایران تاکید کرد؛

ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل در خاورمیانه

 سفیر برزیل در ایران گفت: بزرگ‌ترین شریک تجاری خاورمیانه برای برزیل، ایران است.

به گزارش ایبِنا؛ لودمار گونسالوس دآگیارنتو ظهر امروز (۲۰ آذرماه) در جلسه با فعالان اقتصادی استان زنجان، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مانع نداشتن مبادلات و تجارت خارجی، دانش کافی نسبت به هم‌دیگر است.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان، فرصت حضور در فضای نمایشگاهی را برای حضور تجار و هیئت تجاری استان زنجان مغتنم دانست و افزود: مطلع هستیم شناخت دو طرف به‌خصوص در محیط نمایشگاهی سطح همکاری طرفین را افزایش خواهد داد.

 

سفیر برزیل در ایران با بیان اینکه مطلع هستیم تحریم‌ها باعث بروز مشکل برای هر دو طرف خواهد شد، ادامه داد: تحریم‌ها به مردم صدمه زده، زمان‌بر و هزینه‌بر است.

 

لودمار گونسالوس دآگیارنتو با اشاره به افزایش دو برابری صادرات برزیل به ایران، اضافه کرد: وظیفه من افزایش صادرات برزیل بوده که این اتفاق ملزم به افزایش واردات است. امسال عدد تجارت مستقیم به ایران به ۴ میلیارد دلار رسید. 

 

وی به اهمیت تجارت غیرمستقیم نیز اشاره کرد و افزود: تجارت غیرمستقیم یعنی وجود واسط؛ چرا که به خاطر تحریم این تبادلات را بر عهده دارد. در واقع با احتساب این تجارت غیرمستقیم، حجم تجارت ایران و برزیل بیش از این عدد است.

 

وی با اشاره به فعالیت اتاق بازرگانی ایران در برزیل، از انعقاد قرارداد همکاری با اتاق بازرگانی زنجان خبر داد و بیان کرد: در زمینه معدن و کشاورزی زمینه فعالیت بیشتری فراهم است.

 

سفیر برزیل در ایران با اشاره به احتیاج کشور برزیل به صنعت چاقو و تبادل سیب درختی، کیوی با میوه‌های استوایی، تاکید کرد: نمایشگاهی در فروردین و خردادماه سال پیش‌رو در بزریل برگزار خواهد شد که خواهشمندیم با حضور در نمایشگاه‌ها، کالا‌های ایرانی را به مردم برزیل بشناسانید.