شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#انگلیسی

نماینده مجلس در نطق میان‌دستور: جنازه «سارا» را پس از تجاوز، قطعه قطعه کردند و سوزاندند

نماینده مجلس در نطق میان‌دستور: جنازه «سارا» را پس از تجاوز، قطعه قطعه کردند و سوزاندند

ایسنا نوشت: عباسپور، نماینده بوئین زهرا در مجلس گفت: «سارا اورارد» دختر ۲۸ ساله انگلیسی مورد تجاوز قرار گرفت و با کمربند لباس فرم انگلیسی او را به قتل رسانده و جنازه سارا را قطعه قطعه کرده و پس از سوزاندن در یک کیسه با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از محل بازداشت مخفی کرده است.

روح الله عباسپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به اینکه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با ۸۰ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع علیه ایران به عنوان ناقض حقوق بشر به تصویب رساند، عنوان کرد: این قطعنامه توسط کانادا به تأسی آمریکا و دیگر دوستانش تهیه شده بود. این محکومیت که سراسر کذب است به بهانه حقوق زنان، کودکان، ازدواج اجباری کودکان، عدم دسترسی زنان و دختران به آموزش ابتدایی، متوسطه و حقوق فرهنگی و اعدام به تصویب رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه باید گذری کوتاه بر نقض حقوق بشر در کشورهای غربی به ویژه کانادا که تهیه کننده این بیانیه است و آمریکا، فرانسه و انگلیس داشته باشیم،‌ تصریح کرد: هنوز یک ماه از کشف گور دسته جمعی از کودکان بومی در محوطه مدرسه شبانه روزی کاتولیک کانادا نگذشته که گور دسته جمعی دیگری در استان دیگر این کشور کشف شد تا یکبار دیگر برگی از تاریخ توحش غرب علیه بومی، رنگین پوستان و مسلمانان ورق بخورد. مردم این مناطق معتقدند که اجساد کودکانی که قرار است از این گورستان دسته جمعی خارج شود سه برابر اینها است.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ توحش دنیای غرب به گورهای دسته جمعی محدود نمی شود. تاریخ غرب مشابه این رفتارها و کشتارها را با سرخپوستان آمریکا صاحبان اصلی سرزمین آمریکا و سیاه پوستان انجام داده و می دهند. همچنان تصاویر سرهای بریده از اجساد مسلمانان الجزایری در سال های اشغال این کشور توسط فرانسه ریشه شکل گیری داعش را به خوبی نمایش می دهد.

عباسپور با بیان اینکه این ماجرا در گذشته جا نمانده است بلکه در عصر ما هم جنایات غربی ها در عراق و سوریه، فلسطین و افغانستان همچنان ادامه دارد، گفت: گویا نسل کشی و جنایات ضد حقوق بشری در دنیای غرب پایانی ندارد. چند ماه پیش خبر کشف گور دسته جمعی یکی از مدارس شبانه روزی کانادا با ۲۱۵ کودک بومی منتشر شد که بعضی از آنها سه سال داشتند که این مدرسه در سال ۱۹۷۸ میلادی تعطیل شد جداسازی اجباری کودکان بومی از خانواده شان و حبس آنها در قفس توسط ترامپ صورت دیگری از ضد حقوق بشری آمریکا و غرب است.

وی افزود: پس از پایان تحقیقات ۶ ساله در سال ۲۰۱۵ درباره نظام آموزشی منسوخ از آن به عنوان نسل کشی فرهنگی یاد شد، شما در نسل کشی فرهنگی در کانادا فرهنگی سنتی، زبان، معنویت، اقتصاد، نظام حکمرانی دیگر بخش های مهم هویت شان را از بین بردید و امروز به غلط و با انگیزه براندازی و تجزیه ایران نگران آزادی و حقوق زن در ایران هستید؟ مشابه همین نسل کشی سرخپوستان در آمریکا اتفاق افتاد تاریخ برده داری در آمریکا چهره ای کریه دارد، از زمان ورود فرانسه در سال ۱۸۳۰ تا زمان خروج آن در سال ۱۹۶۲، ۱۰ میلیون الجزایری کشته شده اند. به هنگام اشغال کشور چاد در سال ۱۹۱۷ توسط اشغالگران فرانسه ۴۰۰ نفر از مسلمانان چاد را جمع کردند و سر آنها را زنده قطع کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: آمریکا نگران اعدام در ایران است، روزنامه واشنگتن پست در پژوهشی میدانی فاش کرد که پلیس آمریکا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، بالغ بر ۲۰۰ زن را با ضرب گلوله مستقیم کشته است و ادعا می کند که در قانون ما اعدام وجود ندارد. همچنین در این بازه زمانی آمریکا کشته شدگان توسط پلیس به ضرب گلوله ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است، از ابتدای سال میلادی تا کنون ۳۲ زن با ضرب گلوله مستقیم به دست پلیس آمریکا کشته شده اند. آمریکایی که نگران مهسا امینی است باید پاسخ این موارد را بدهد و عکس هیچکدام از این زنان در رسانه های غربی وجود ندارد.

عباسپور در ادامه مطرح کرد: شبکه ان.بی.سی از جلسه چند هفته قبل پس از استماع مجلس سنای آمریکا طی گزارشی اعتراف کرده است که ۴ هزار و ۲۳۴ نفر دستگیری توسط پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۹ کشته شده اند، یکی از اعضای سنای آمریکا گفته است که آنچه در زندان و بازداشتگاه های ما اتفاق می افتد ننگ اخلاقی است و در یک گزارش شبکه اِی.تی.وی از یک جنایت هولناک توسط پلیس انگلیس پرده برداشت. سارا اورارد دختر ۲۸ ساله انگلیسی نزدیک به یک سال پیش به علت نقض محدودیت های کرونایی توسط افسر پلیس دیپلماتیک با حکم قضایی بازداشت شد، اما به جای برخورد قانونی توسط پلیس ربوده شد، مورد تجاوز قرار گرفت و با کمربند لباس فرم انگلیسی او را به قتل رسانده و جنازه سارا را قطعه قطعه کرده و پس از سوزاندن در یک کیسه با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از محل بازداشت مخفی کرده است.

وی در پایان گفت: قابل توجه جوانانی که نگاه به بی.بی.سی دارند، اقدام ضد حقوق بشری دیگر انگلستان علیه ایران در سال ۱۹۱۷ تا سال ۱۹۱۹ است که عامل مرگ ۷ تا ۱۰ میلیون ایرانی به منظور تاراج بردن نفت جنوب بوده است. ایالات متحده در طول ۲۴۵ سال در ۲۲۷ جنگ شرکت داشته است.

۲۱۲۲۰